فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

تدوین نقشه فناوری ایران خودرو تا سال 1404

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران (econews.ir)، " مهندس نجم الدین  " مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این مطلب، گفت: نقشه راه فناوری ایران خودرو، جهت گیری توسعه فناوری محصولات و فرایندهای تولیدی را در حوزه های راهبردی مواد و بدنه، سیستم های برقی، قوای محرکه و سیستم های دینامیکی و کنترلی ، تا سال 1404 مشخص می کند.
وی افزود: بر این اساس، تا سال 95 مصرف سوخت محصولات 20 درصد، تا سال 1400 به میزان 25 درصد و تا سال 1404 به میزان 30 درصد کاهش می یابد .
مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو توسعه و ارتقای فناوری های سی. ان. جی. برای کاهش هزینه تا سال 1398، توسعه و تجاری سازی خودروهای میکروهیبرید تا سال 1395، فناوری توربوشارژ تا سال 97 و انواع خودروهای هیبریدی و برقی و سیستم گیربکس دی. سی. تی.، را از موارد مهم در برنامه ارتقای فناوری ایران خودرو عنوان کرد و گفت: ارتقای گیربکس دستی به شش دنده اسپید، به کارگیری گیربکس دستی اتوماتیک شده AMT ، طراحی و توسعه موتورهای جی. دی. آی. لین برن از سال 96 تا 1404 1404 از دیگر موارد نقشه فناوری ایران خودرو است .
نجم الدین اظهار داشت: فناوری های ای. بی. دی. و ای. بی. اس. تا سال 97، ای. اس. پی. و وی. اس. سی. تا سال 1402، فرمان برقی و سیستم تعلیق مولتی لینک تا سال 1400 توسعه و به کار گرفته می شود.
وی از برنامه کاهش وزن خودرو به میزان پنج درصد تا سال 95، پنج درصد تا سال 1400 و هفت درصد تا سال 1404 خبر داد که با بهره گیری از پوشش های نانویی در رنگ وبدنه، نانوکامپوزیت در قطعات منتخب، توسعه و به کارگیری شیشه Low E، به کارگیری فناوری TWBT ‌، استفاده از فولادهای پیشرفته در بدنه و کفی و استفاده از آلومینیوم در بدنه های جدید عملی می شود.
مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو افزایش کاربرد و توسعه فناوری های ایمنی خودرو را از دیگر برنامه های استراتژیک تا سال 1404 عنوان کرد و گفت: فناوری جی. پی. اس. تا سال 1400 و فناوری ردیابی قطعات از تامین کننده تامشتری ( RFID‌ ) تا سال 98 توسعه و به کارگرفته می شود. سیستم های مالتی پلکسینگ در بدنه و تزیینات تا سال 95، ای. ام. اس.، سیستم و زیرسیستم های هیبرید ( استراتژی های کنترل بی. سی. یو. و اچ. سی. یو.) از سال 92، مالتی پلکسینگ در موتور از سال 93، تله ماتیک ( اطلاع رسانی و مخابرات ) از سال 94 و پلتفرم مشترک الکترونیکی و برقی و سیسم های 42 ولت ا ز سال 96 طراحی و توسعه می یابد.

کاربردهای ویژه RFID در حمل و نقل و ترافیک

در این مقاله ضمن بیان مقدمه ای کوتاه درخصوص شکل گیری تکنولوژی های تازه در مقوله

سیستم های شناسایی، فناوری

در پایان نیز مهمترین کاربردهای این سیستم در حل مسایل حمل و نقل و ترافیک توصیف می شوند.

RFID ، تکنولوژی تشخیص و یا ردیابی اشیا و اشخاص به کمک امواج رادیویی و مدارات مجتمع الکترونیکی، معرفی می شوند. سپس تاریخچه و مشخصات فنی سیستم RFID و ساختار داخلی برچسب رادیویی آن تشریح می شوند. انواع برچسب های رادیویی و دستگاه های برچسب خوان در ادامه مطرح می گردند. سپس مهمترین کاربردهای سیستم RFID همچون کاربرد RFID در راهنمایی و رانندگی، تشخیص هویت کارکنان یک موسسه و یا مسافران، جلوگیری از ربوده شدن اشیا در فروشگاه ها و یا ترمینال ها، بلیت الکترونیکی، سوخت رسانی الکترونیکی و انبارداری معرفی می گردند.

واژه های کلیدی:

تشخیص هویت بلیت الکترونیکی، سوخت رسانی الکترونیکی  

 

لینک مقاله : 

http://www.saipaonline.com/D318F95F-D2CC-4DBD-9F8F-D73AF0BE388D/FinalDownload/DownloadId-2A0337F9A6B9D1BAE034D45D4661E662/D318F95F-D2CC-4DBD-9F8F-D73AF0BE388D/media/file/58-62.pdf

فناوری RFID ، برچسب رادیویی، دستگاه های کارت خوان

شرکت طرح و توسعه مها روش

شرکت طرح و توسعه مها روش در سال 1385 با هدف ارائه خدمات مهندسی و بازرگانی و با اندیشه ایجاد یا ارائه سیستم‌های امنیت الکترونیکی تشکیل گردید.

اهداف:

مهمترین محورهای فعالیت‌های شرکت عبارتند از: امنیت، حفاظت و کنترل فیزیکی و الکترونیکی، شناسایی الکترونیکی، مشاوره، صدور اعتبارنامه‌های امنیتی و حفاظتی، آموزش، گیت‌ها و تجهیزات امنیتی. برقراری امنیت و حفاظت در سیستم‌ها از یک سیستم ساده کنترل تردد نفر در یک سازمان گرفته تا نحوه کنترل تصویری یک خط تولید و یا از کنترل یک محیط تجمع تا یک محیط نظامی به‌طوریکه در صورت نبود یک سیستم کنترل کارآمد، هیچ مجموعه‌ای در طولانی مدت قابل بهره‌برداری شایسته نخواهد بود. یک سیستم کنترل موفق، مرهون تلاشهای پیگیر در بخش‌های طراحی، تهیة مشخصات عمومی و دقیق تجهیزات، مستندسازی و ارائه مستمر نقشه‌ها، راه‌اندازی کامل و مطابق برنامه و نگهداری دراز مدت سیستم می‌باشد.

در این راستا، این شرکت ضمن عقد قرارداد همکاری و توسعه فعالیت‌ها، نمایندگی انحصاری ارائه خدمات، سرویس‌ها، محصولات و تجهیزات و راه‌کارهای شرکت‌های معتبر بین‌المللی Geoquip، IDTECK، Sonic Security، RightTAG، Accenture و AXCESS را اخذ نموده است.

شرکت طرح و توسعه مها روش (شرکت پیشرو در حوزه فناوری RFID، سیستم‌های ایمنی، امنیتی و کنترل دسترسی، سیستم‌های هوشمند اطلاعاتی و مدیریتی) به عنوان شریک تجاری و نماینده رسمی و انحصاری محصولات و خدمات شرکت IDTECK در ایران، راهکارهای قدرتمند و محصولات تکمیلی را با بهره‌گیری از دانش فنی، فناوری روز و تجهیزات این شرکت و همچنین تخصص و تجارب کارشناسان و مهندسان خود آماده و ارائه نموده است و در این راستا مشتریان و پروژه‌های موفق بسیاری را داشته است.

زمینه‌های تخصصی فعالیت‌های این شرکت ارائه خدمات برای سیستمهای حفاظت الکترونیکی می‌باشد. سرفصل خدمات مشاورهای، طراحی، فروش، نصب و گارانتی به شرح زیر می‌باشند:

  • انجام مطالعات مقدماتی و توجیه اقتصادی و فنی پیشنهادات یا Feasibility study
  • تهیة طرحهای راهبردی و جامع
  • طراحی منطقی و تعیین نیازهای اولیة فنی
  • تهیة طرح تفصیلی و پلانهای فنی قابل اجرا
  • ارائه خدمات نظارت عالیه و کارگاهی در مقام مشاوره
  • تعیین مشخصات فنی تجهیزات و نظارت در خرید آنها توسط کارفرما شامل آزمایش در محل کارخانه، شرایط حمل و تحویل و غیره.
  • تهیة اسناد فنی و حقوقی برای برگزاری مناقصه‌ها
  • برگزاری تشریفات مناقصه، بررسی طرح‌های وارده، ارزیابی امتیازات فنی و مالی و معرفی برندگان
  • انعقاد قراردادهای مشاوره، طراحی، خرید، اجراء.
  • نظارت، اجرا، راه‌اندازی و بهره‌برداری سیستم‌ها
  • ارائه خدمات مطالعاتی آموزشی ساخت‌یافته
  • ارائه خدمات در دورة گارانتی و نگهداری سیستم
  • ارائه راه‌کار در توسعه و بروزآوری مجموعه‌ها

 

زمینه‌های تخصصی:

· سیستمهای حفاظت الکترونیکی

منظور سیستم‌های امنیتی و حفاظتی مورد نیاز واحدهای صنعتی، اداری و مسکونی که تحت عنوان Commercial security یا Homeland security شناخته شده‌اند، می‌باشد. از مهمترین واحدهای متقاضی این سرویس، می‌توان از سایت‌های صنعتی مانند واحدهای نفتی، نیروگاه‌ها، مراکز بین‌شهری، ساختمان‌های بزرگ نام برد.

· دوربین مدار بسته

سیستم‌های متعددی مانند سیستم‌های مخابراتی فیبر نوری، مایکروویو و غیره به همراه محاسبات دقیقی در مورد زاویة دید، فاصلة کانونی لنزها جهت پوشش تصویری مناسب، افت کیفیت سیگنال در انتقال تصویر و مشخصات تجهیزات موجود می‌باشد. در این راستا روند فن‌آوری و بکارگیری روش‌های نوین مانند ایجاد و کنترل تصاویر روی شبکه در بهینه‌کردن قابلیت‌های سیستم تأثیر قابل ملاحظه‌ای دارد.

· کنترل تردد

عمدة قابلیت این سیستم تشخیص هویت، ثبت و کنترل تردد افراد می‌باشد. یک سیستم کنترل تردد می‌تواند از یک قفل الکتریکی تا مجموعة گسترده‌ای از کارت‌خوان و کنترل کننده‌ها را شامل باشد.

کارتخوان: با روش‌های تشخیص بارکد، نوار‌مغناطیسی، اثر‌انگشت، کف دست، قرنیة چشم یا کارت‌های هوشمند و حافظه دار.

کنترل‌کننده: محدودة فعالیت کنترل کننده‌ها در مدل‌های مختلف تفاوت اندکی با هم دارند ولی در کل کنترل و هدایت چند کارت‌خوان با این واحد می‌باشد.

تگ‌: ابزار شناسایی است؛ افراد بازدید کننده از یک محل، کنترل تردد اتومبیل، کنترل زیست محیطی و دامی و ... از این دست است.