فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

بهره گیری از GPS برای ردیابی قاچاق کالا


 افشین کلاهی ظهر امروز در نشست خبری نخستین کنگره ملی شناسایی و مکان‌یابی رادیویی که در اتاق ایران برگزار شدخاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد که نباید فقط به درآمدهای نفتی متکی باشیم بلکه با استفاده از حوزه‌های دانش‌بنیان و ایجاد ارزش افزوده به حوزه‌های دیگر نیز کمک شود.


وی خاطرنشان کرد: یکی از نکات فراموش شده در صنایع دانش‌بنیان آن است که می‌تواند بهره‌وری و رفاه اجتماعی سایر حوزه‌ها را افزایش و میزان سرمایه‌گذاری در بسیاری از بخش‌ها را کاهش دهد.


کلاهی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش فناوری‌های نوین در کاهش حوادث و هزینه‌ها و سرعت‌دهی به گردش کار اشاره‌ای کرد و گفت: با سیستم‌های روز دنیا در لحظه می‌توان به راحتی موجودی انبار و سوپرمارکت‌ها را داشته باشیم و یا به راحتی با استفاده از یک سیستم GPS می‌توان از وضعیت جاده و جلوگیری از حوادث احتمالی استفاده کرد.


رئیس مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان اتاق بازرگانی ایران به نقش و اهمیت استفاده از سیستم‌های فناوری نوین در بخش حمل و نقل و حتی سوخت کشور اشاره کرد و گفت: با استفاده از این سیستم‌ها پروژه‌هایی در زمینه جلوگیری از قاچاق کالا و ردیابی در دستور کار قرار دارد و در کنار آن پروژه‌ای با عنوان تحویل سوخت به ازای پیمایش تحویل شده تا با نصب GPS بر روی خودروها و سنجش میزان نیاز سوخت اختصاص یابد تا از هدررفت سوخت در کشور جلوگیری شود.


وی با اظهار تاسف از اینکه علیرغم وجود بیش از 50 شرکت بخش خصوصی داخلی که توانمندی‌های بسیار بالایی در این عرصه دارند اما این پروژه به یکی از شرکت‌های وابسته به نهادها واگذار شده که تاکنون کاری انجام نشده است و به نوعی تجهیزات خارج از رده برای این پروژه قرار است به کشور وارد شود.


در بخش دیگری از این نشست، محمدرضا طلایی رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات اتاق ایران خاطرنشان کرد: مشکلات اقتصادی کشور امروز می‌تواند با اطلاعات دانش‌بنیان حل شود چرا که نیاز به سرمایه‌گذاری کمتر و ارزش افزوده بیشتری دارد.


وی تصریح کرد: کشور ما هم راه دیگری جز استفاده از فعالیت‌های دانش بنیان نخواهد داشت و اگر در گذشته ثروت کشورها براساس نفتی که صادر می‌کردند، بود ولی امروز براساس اطلاعاتی است که به روز دارند.


طلایی با انتقاد از اینکه دولتمردان به ICT بهایی نداده و آن را کالای لوکس به حساب می‌آوردند، خاطرنشان کد: در آن دوران بیشتر بر روی صنایع برنامه‌ریزی شئد ولی امیدواریم در دوران پساتحریم شاهد آن باشیم که بخش دولتی اهمیت بیشتری به بخش ICT بدهد و برنامه‌ریزی‌هایی در این حوزه در حال تدوین است تا با استفاده از پتانسیل‌های اقتصادی برای جذب سرمایه‌گذاری استفاده شود.


به گزارش فارس، نخستین کنگره ملی شناسایی و مکان‌یابی رادیویی 28 تا 29 دی‌ماه در مرکز مطالعات بهره‌برداری وابسته به سازمان مدیریت صنعتی برگزار می‌شود، در این همایش 20 کارگاه تخصصی در حوزه‌های GIS , GPS، سیستم‌های ردیابی، کارت هوشمند و امثالهم برگزار می‌شود.


منبع : فارس

نخستین کنگره ملی شناسایی و مکان یابی رادیویی

تهران / خبرگزاری صدا و سیما / اقتصادی1111 1394/08/26 

نخستین کنگره ملی شناسایی و مکان یابی رادیویی روزهای 28 و 29 در تهران برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبگزاری صداو سمیا این همایش را سندیکای شرکتهای شناسایی و مکان یابی رادیویی با هدف شناسایی فناوریهای نوین و هوشمند هم چون gis -nfc-gps-rfid و ...برنامه ریزی کرده است.

امروزه در میانه میدان نبردهای اقتصادی کسب وجهه و اعتبار تجاری برتر، صرفا کسانی موفق خواهند بود که خود را به دانش روز مجهز کنند. آشنایی با محصولات و خدمات دانش بنیان ، کیفیت قابل قبول، راه حل های ساده و قابل اجرا، هزینه های مناسب ، راهکارهای هوشمند و مجریان با تجربه در نخستین کنگره ملی شناسایی و مکان یابی رادیویی از اهداف این همایش است.

محورهای اصلی این همایش به این شرح است :

- راهکارهای gps-rfid در صنایع مختلف و نقشه راه 

- بازگشت سرمایه در پروژه های gps-rfid و پروژه های اجرا شده در کشورهای مختلف

- زنجیره تامین و توزیع و لجستیک فروشگاه های زنجیره ای و خرده فروشی

- سیستم های اطلاعات جغرافیایی gis و ناوبری، نقشه برداری و مساحی به کمکgps 

- اتوماسیون صنعتی ، تمرین ها و مسابقات ورزشی و افزایش بهره وری به کمک ابزارهای نوین

- ردیابی ، رهگیری ، شناسایی ، مکان یابی و فناوری ها مکان مبنا برای گوشی های هوشمند 

- کنترل هوشمند ناوگان حمل و نقل اعم از خصوصی و عمومی و اطلاعات ترافیکی

- کارت هوشمند سوخت ، بلیت ، گواهی نامه، گذرنامه، کارت ملی و کارت شناسایی کارکنان

- سامانه سوخت در برابر پیمایش ،‌خدمات شهری و مبارزه با قاچاق کالا، کاربردهای نظامی و انتظامی

- بانکداری الکترونیک ، پرداخت الکترونیک و دولت الکترونیک

- شناسنامه الکترونیکی انبار، اموال، کتابخانه، آرشیو ، دامداری ، نگه داری و تعمیرات

- سامانه های هوشمند و کنترل فضای سبز، جنگل ها و بحران های  طبیعی