فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

شرکت توسعه فن اوری پانیز افزار آریا

توسعه فن اوری پانیز افزار آریا  همواره سعی دارد تا از رهگذر ارتباط با مشتریان خود از نیازهای واقعی آنان آگاه گشته و بهترین راهکارها را در اختیار آنان قرار دهد . این شرکت بزرگترین سرمایه را مشتریان وفادار خود می داند و همواره سعی در خدمت رسانی و کسب رضایت ایشان دارد.

توسعه فن اوری پانیز افزار آریا  با وجود ده ها نیروی متخصص و متعهد توانسته است در خصوص تامین نیازمندی های مشتریان، خود را به عنوان یکی از پیشتازان معرفی و در حال حاضر بسیاری از سازمان ها، ارگان ها، شرکت های بزرگ خصوصی و دولتی، ‌کارخانجات و واحدهای تولیدی معتبر، کلیه محصولات و راهکارهای خود را در بخش از این مجموعه تامین می نمایند

  

برخی از مشتریا ن ما  :

سازمان انتقال خون تهران ، معاونت اتباع خارجی وزارت کشور ، وزارت امور خارجه ،  صنایع کروز تهران ، صنایع دفاع ، سازمان صنایع و معادن ،  ادراه کل پست مرکزی خراسان شمالی ، کیترینگ ماهان ، سازمان محیط زیست  ، شهرداری بوشهر ،  بانک سرمایه  ، انفورماتیک گستر تهران ، سرمایه گذاری بهمن ، الکا پرداز تبریز ، رنگ الوان ، شرکت کشتی سازی صدرا ، دیتا پردازش سپانو اصفهان ، اندیشمندان پارس کیش ، دانشگاه شهید بهشتی واحد حراست ، پتروشیمی خارک ، دانشگاه تربیت مدرس تهران ، دانشگاه مالک اشتر ، دانشگاه دولتی شیراز ، سازمان حج و زیارت ، صنایع ورق ایران ، فن آموز گستر افق ، کالای پتروشیمی ، شهرداری شیراز ، توزیع نیروی برق ارومیه ، شرکت شارنور  ، دانشکده نقشه برداری ، دارو سازی اکسیر لرستان ، شرکت آرامین اصفهان ، دانشگاه  دولتی زابل ، سازمان نوآوری شهرداری تهران ، پالایش گاز ایران ، نیکان رایانه گلستان ، شرکت ملی گاز ایران ، هلوکپتر سازی تهران ، اریکسون ، گلدیران ، صنایع هوائی قدس ، سازمان تامی اجتماعی تهران ، مخابرات ولیعصر کرمان ، دفتر خدمات ارتباطی مهاباد ، سازمان توسعه و نوسازی معادن ، صندوق مهر امام رضا  واحد مرکزی ، پرشیا نقش جهان اصفهان ، صنایع پند ،  بیمارستان دی ، آرمان نوین شفا  ، صنایع انفورماتیک آرمان کبیر  ، خودرو سازی سینا  ، شرکت سبحان اصفهان ، شرکت نفت ایرانول ، مخابرات شیراز ، صنایع رنگ تماشا  و ...

  ما نیازهای مشتریان را درک کرده و برای آن ارزش قائلیم .

  

پشتیبانی :

یکی از اصلی‌ترین بخش‌های خدمات پانیز افزار آریا  که هم‌اکنون نیز تعداد قابل توجهی از نیروی انسانی شاغل در این مجموعه را در خود جای داده است، بخش پشتیبانی‌ست. گروه شرکت‌های پانیز افزار آریا  با اجرای برنامه‌های منظم و زمان‌بندی شده، امکان پشتیبانی از خدمات را در  تمام روزهای سال فراهم آورده است. برنامه‌ریزی دقیق برای به کارگیری نیروهای متخصص و مسئولیت‌پذیر در بخش پشتیبانی مشتریان موجب شده است تا در صورت بروز مشکل و نقص در خدمات ارایه شده، مشتریان در کوتاه‌ترین زمان ممکن به پاسخ‌های کارساز برای رفع مشکلات خود دست یابند.

 

اهمیت پاسخ‌گویی به مشکلات مشتریان به گونه‌ای‌ست که حتا در مواردی که ریشه‌ی بروز مشکل وجود نقص فنی  خارج از دایره‌ی مسئولیت‌های پانیز افزار آریا  باشد، نیروی‌ پشتیبانی پانیز افزار آریا  موضوع را پی‌گیری و موارد را با صبر و دقت برای مشتریان توضیح می‌دهند. افزون بر این، مشتریان می‌توانند با تماس گرفتن با بخش پشتیبانی از وضعیت خدمات خود همچون مهلت استفاده از خدمات، و ... مطلع شوند.

 

برنامه‌های سازمانی پانیز افزار آریا  برای آموزش نیروی انسانی و سرمایه‌گذاری بر روی فناوری‌های روز جهان نیز زمینه‌های مناسبی را برای بالا بردن کیفیت خدمات پشتیبانی پانیز افزار آریا  به وجود آورده است 

 

http://www.panizafzar.com

انسانها بارکد می شوند

محققان معتقدند استفاده از تراشه های رادیویی که توانایی ساطع کردن فرکانسهای ویژه بارکد هر انسان را خواهند داشت در آینده می تواند امکان دستیابی به انسانها را در سراسر جهان تسهیل کرده و جان بسیاری از افراد را از مرگ نجات دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دانشمندان در حال حاضر برای مطالعه رفتارهای جانداران مختلف و محافظت از آنها در برابر انقراض با استفاده از برچسبهایی آنها را نشانه گذاری می کنند. در این میان برخی از دانشمندان بر این باورند همه انسانها نیز باید با استفاده از این برچسبها نشانه گذاری شوند در این صورت زمانی که در جستجوی فردی باشید می توانید با جستجوی کد میکروتراشه وی در گوگل به راحتی وی را بیابید.

تراشه برچسبهای شناسایی رادیویی یا RFID از خود سیگنالهای ساده رادیویی مرتبط با بارکدی ویژه را در هر زمان و در هر مکانی ساطع می کند. محققان آینده نگر معتقدند چنین تراشه هایی را می توان به راحتی در زیر پوست بازوی افراد کار گذاشت.

تا کنون دولت مکزیک این تراشه ها را که ابعادی برابر یک دانه برنج دارند بر روی پوست بخش بالایی بازوی کارمندان دفتر کل دادگستری مکزیکو سیتی کار گذاشته است. این تراشه ها حاوی کدهایی است که پس از خوانده شدن توسط اسکنرهای ویژه، اجازه ورود به ساختمانهای محافظت شده را به کارمندان داده و از ورود گروه های مافیایی به این محدوده قانونی جلوگیری خواهد کرد.

محققان تایوانی نیز طی مطالعاتی جدید تاکید کرده اند استفاده از این تراشه ها می تواند پس از وقوع بلایای طبیعی از قبیل زلزله جان بسیاری از افراد را نجات دهد. در عین حال می توان برای کارمندان سازمانی تراشه هایی حاوی اطلاعات شناسایی برای ورود و خروج و برای مراجعان تراشه های موقتی برای ورود به محدوده های خاصی از یک سازمان یا اداره را صادر کرد. به گفته این محققان اطلاعات کارمندان بیمارستان و بیماران بستری را نیز می توان به چنین تراشه هایی افزود.

"ساموئل. جی. پالمیسانو" رئیس شرکت IBM در کنفرانسی صنعتی اعلام کرد: " جهان ما در حال ابزاری شدن است و امروزه در ازای هر انسان در حدود بیلیونها ترانزیستور وجود دارد که تولید هر یک از آنها هزینه ای برابر یک ده میلیونیوم سنت در بر دارد. تا کنون در حدود 30 بیلیون برچسب و تراشه RFID در جهان تولید و مورد استفاده قرار گرفته است."

در صورتی که افراد مختلف بتوانند از چنین تراشه هایی استفاده کنند، نگرانی خانواده ها نسبت به فرزندانشان کاهش پیدا کرده و نجات جان انسانها از خطر آسانتر خواهد شد. در عین حال بسیاری از فعالیتهای روزمره از قبیل باز کردن در یا روشن کردن خودرو تنها با تکان دادن دست امکان پذیر خواهد شد. اما این آینده ایمن و ابزاری برای بسیاری از طرفداران آزادی مدنی ترسناک و دلهره آور است به اندازه ای که حتی استفاده از این تراشه ها بر روی گواهینامه رانندگی یا کارت شناسایی هویت ملی انتقاد شدید بسیاری از این افراد را برانگیخته است.

به گفته این افراد و گروه ها استفاده از سیستمهای ردیابی به منظور کنترل مسیر کشتی های باربری و کنترل حیوانات خانگی با کمک چنین تراشه هایی سودمند نیز هست اما استفاده از آن برای ردیابی انسان با وجود تاکید بر بی خطر بودن تراشه ها برای انسان و حیوان توسط سازمان دارو و غذای آمریکا، زیاده روی بوده و در حال حاضر بسیاری از مردم را ترسانده است.

از دیگر استفاده های تراشه های رادیویی استفاده در صنعت پزشکی است. برای مثال شرکتی از این تراشه ها به عنوان ابزاری پزشکی برای کنترل میزان گلوکز خون در بیماران دیابتی استفاده می کند. این استفاده های پزشکی به اندازه سیستمهای ردیابی فردی بحث برانگیز نبوده و مورد انتقاد واقع نمی شوند. اما به دلیل اینکه این تراشه ها مانند کارتهای هوشمند از فواصلی دور قابل ردیابی و دستیابی هستند نگرانی هایی را در زمینه سرقت اطلاعات ثبت شده بر روی تراشه ها برانگیخته اند.

بر اساس گزارش فاکس نیوز، با این همه دانشمندان معتقدند تا زمانی که پاسخی شفاف و قانع کننده برای مسائل ایمنی که در استفاده از این تراشه های رادیویی مطرح شده ارائه نشود، این فناوری در لابراتوارها در قالب یک طرح باقی خواهند ماند.

ردیابی افراد از پشت دیوار

مهندسان یک شبکه بی سیم از فرستنده های رادیویی را طراحی و ابداع کرده اند که قادر است افراد را در پشت دیوار ببیند.
این شبکه اشخاص در حال حرکت را از پشت دیوارهای آجری ردیابی می کند.
طراحان این شبکه خاطر نشان کردند که سیستم جدید برای پلیس ها، ماموران آتشنشانی و ماموران نجات و امدادرسانی کاربردهای بسیار می تواند داشته باشد.
این سیستم همچنین برای کنترل های مرزی قابل استفاده است.
مهندسان دانشگاه اوتا که سیستم جدید را ابداع کرده اند، اظهار داشتند: در روش جدید از تکنیک تصویربرداری رادیویی توموگرافیک استفاده می شود که می تواند محل افراد یا اشیا در حال حرکت را در یک منطقه احاطه شده با ابزار فرستنده - گیرنده های رادیویی ارزان قیمت تعیین کرده و ردیابی کند. ابزار فرستنده - گیرنده رادیویی سیگنالها را ارسال و دریافت می کند.
سیستم تصویربرداری رادیویی توموگرافیک (rti) ارزانتر و متفاوت با سیستم رادار است. در سیستم rti سایه های ایجاد شده در امواج رادیویی زمانی که این امواج از اطراف فرد یا شی متحرک می گذرد، اندازه گیری و بررسی می شوند.

منبع : تلنا - وبگاه تحلیلی خبری دنیای مخابرات http://www.telna.ir