فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

کارت هوشمند برای ‌پارک‌ خودروی اصفهانی‌ها جایگزین میشود

طبق گفته مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری، از ماه آینده کارت هوشمند جایگزین کارت پارک می‌شود که با اجرایی شدن این طرح، هر راننده کارت پارک هوشمند مخصوص خود را خواهد داشت.

احمدرضا طهانیان افزود: توزیع عادلانه فضای حاشیه معابر برای توقف خودروهای شهروندان و دسترسی به اطلاعات صحیح، شفاف و قابل استناد برای پیشبرد مطالعات و پژوهش‌های ترافیکی و ترویج فرهنگ استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در سفرهای شهری از جمله دلایل راه‌اندازی طرح‌های پارک حاشیه‌ای است. وی اظهار داشت: بر این اساس، طرح کارت پارک در سطح شهر اصفهان اجرا شد و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت .سپس طرح کارت پارک هوشمند توسط کارشناسان معاونت حمل و نقل تولید شده که از ماه آینده به صورت تدریجی جایگزین می‌شود.  رانندگان می‌توانند توسط پارکبانان کارت پارک هوشمند را با پر کردن فرم مربوطه خریداری کنند و در آینده نیز این کارت از طریق دفاتر پستی در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه کارت پارک هوشمند قابلیت شارژ شدن را دارد، بیان داشت: این کارت به صورت چند منظوره برای مباحث حمل و نقل در نظر گرفته شده است.

طحانیان از دیگر مزایای کارت پارک هوشمند را، اخذ اطلاعات بدون واسطه برای برنامه‌ریزی و مطالعات دانست و اضافه کرد: با توسعه فناوری‌های هوشمند و الکترونیکی در سطح کشور بسیاری از تسهیلات و خدمات با سهولت و سرعت بالاتری به شهروندان ارایه می‌شود و دسترسی به اطلاعات دقیق و شفاف امکان‌پذیر می‌شود.

به نقل از : فارس نیوز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد