فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

گروه تخصصی IRAN RFID

گروه تخصصی IRAN RFID با هدف فعالیت در کلیه زمینه های مرتبط با تکنولوژی RFID شروع به فعالیت نمود. مشاوره، طراحی، پیاده سازی راه حل های جامع اتوماسیون مبتنی بر تکنولوژی RFID و همچنین تامین و ارانه تجهیزات سخت افزاری مربوطه از جمله فعالیت های اصلی IRAN RFID می باشد.
 
همکاری گروه با شرکت نرم افزار و سخت افزار ایران (نوسا) در زمینه طراحی و تولید نرم افزارهای لازم جهت تحقق راه حل های ارائه شده، توان فنی گروه را جهت انجام خدمات فنی با کیفیت بالا، مضاعف نموده است.

 از طرفی تجربه گروه تخصصی IRAN RFID در خصوص تحقیق و پژوهش مداوم در بازار بین المللی RFID و همچنین تست و پایش سخت افزارهای مربوطه و شناسائی شرکت های معتبر خارجی که سخت افزارهای با کیفیت بالا تولید می نمایند از جمله فعالیت های دائمی این گروه می باشد.بدین ترتیب این گروه آمادگی تامین و ارائه سخت افزارهای RFID با بهترین کیفیت و قیمت مناسب و ارائه آن به مشتریان را در کوتاهترین زمان ممکن میسر نموده است.

 

  تامین تجهیزات RFID:

گروه تخصصی IRAN RFID متشکل از تیم حرفه ای فنی و بازرگانی بین المللی، آماده تامین کلیه تجهیزات RFID  در کوتاهترین زمان ممکن با بالاترین کیفیت و قیمت مناسب می باشد.
در این راستا متخصصان این گروه معتقد هستند با توجه به ماهیت Hi-Tech تکنولوژی RFID باید توجه ویژه ای به کیفیت نمود زیرا در صورت عدم تامین کیفیت در کلیه اجزای راه حل مبتنی بر RFID اعم از سخت افزار، نرم افزار و پیاده سازی و تحقق سیستم، عملا نمی توان انتظار عملکرد صحیح از کل سیستم را داشت.
با این رویکرد کمپانی هائی که IRAN RFID اقدام به عرضه سخت افزارهای آنان در ایران می نماید همگی به لحاظ کیفیت جزء بهترین های موجود در دنیا می باشند و محصولات آنان با بهترین قیمت ممکن در ایران، به مشتریان عرضه می گردد.

  

1-  داده خوان های RFID:
داده خوان ها دارای انواع مختلفی جهت کاربردهای مختلف در کتابخانه می­باشند که جهت خواندن اطلاعات برچسب­های RFID از آنها استفاده می­شود. کلیه دستگاههای داده خوان مورد استفاده توسط ایران آر اف آی دی از کمپانی های معتبر اروپائی تهیه و در پروژه ها نصب و راه اندازی می گردد.
 
2- برچسب های RFID:
این برچسب­ها دارای حافظه می­باشند و اطلاعات مورد نیاز در آنها جهت شناسائی  ذخیره می­گردد و به عنوان یکی از اجزای سخت افزاری سیستم مورد استفاده قرار می­گیرد. عمده هزینه سیستم های مبتنی بر تکنولوژی RFID مربوط به برچسب­های RFID است که با توجه به میزان حافظه و کیفیت آن دارای قیمت متفاوت می­باشد.
طبق آخرین تحقیقات موسسه پژوهشی ABIResearch که در آوریل 2008 منتشر شده از لحاظ کیفیت محصولات و بزرگی بازار در دنیا کمپانی UPM Raflatac رتبه نخست در زمینه تولید برچسب­های HF که در کتابخانه­ها استفاده می­شود را داراست.
 
همچنین شرکت UPM تاکنون سهم بسزائی در پیاده سازی تکنولوژی RFID در بسیاری از کتابخانه­های دنیا داشته  است. لازم به ذکر است که گروه ایران آر.اف.آی.دی به عنوان نماینده انحصاری محصولات UPM Raflatac در ایران می­باشد. 
 
جهت پیاده سازی یک راه حل مبتنی بر تکنولوژی RFID توسط شرکت های مجری مراحل زیر را به انجام می رسانند.
 
1-    انتخاب سخت افزارهای مناسب
2-     طراحی و برنامه نویسی نرم افزارهای مورد نیاز راه حل
3-     پیاده سازی و استقرار سخت افزارها و نرم افزارها و انجام مراحل یکپارچگی کل اجزای راه حل
 
حال با توجه به اینکه تکنولوژی RFID در زمره تکنولوژی های Hi-Tech بشمار می رود و سرمایه گذاری در این زمینه برای شرکت هائی که در این زمینه فعالیت می نمایند به لحاظ اقتصادی بسیار پرخطر می باشد شرکت ها به دو روش به مشتریان خود راه حل های مبتنی بر RFID را ارائه می نمایند.
 
1-    راه حل های آماده
راه حل هائی که کلیه سرمایه گذاری های لازم از جمله تحقیق و توسعه، انتخاب ابزارهای مناسب، تولید اجزای موردنیاز و انجام طرح به صورت پایلوت را انجام داده و کل راه حل بصورت یک سیستم پایلوت قابل تست عملیاتی و واقعی می باشد.
در این حالت ریسک خرید مشتری به شدت کاهش می یابد زیرا عملکرد واقعی کل سیستم ها را می توان با استفاده از ارزیابی سیستم پایلوت بررسی نمود.
 
2-    راه حل های خاص
راه حل هائی که با توجه به نیازهای مشتریان طراحی می شود و با توجه به نیازهای خاص مشتری سخت افزارها و نرم افزارها و انجام یکپارچگی کل سخت افزارها و نرم افزارها به انجام می رسد. در پیاده سازی تکنولوژی RFID به این روش درک متقابل کارفرما و پیمانکار از سیستم مورد نظر و تکنولوژی RFID بسیار حائز اهمیت بوده و همچنین سطح دانش تیم مجری در زمینه RFID و مبحث تخصصی مربوط به سیستم نقشی اساسی در موفقیت پروژه ایفاء می نماید.
باتوجه به اینکه اغلب پروژه های از این نوع، بصورت مناقصه به پیمانکاران واگذار می گردد، انجام فاز شناخت توسط مشاور ذیصلاح و تهیه RFP فنی جهت انجام مناقصه ضروری می باشد. 
 

خدمات گروه ایران آر.اف.آی.دی

خدمات تخصصی زیر جهت توسعه مفاهیم تکنولوژی RFID و همکاری جهت بهره گیری صحیح این تکنولوژی در سازمان های دولتی و خصوصی توسط گروه ایران آر.اف.آی دی ارائه می گردد.

1- برگزاری دوره های آموزشی آشنائی با تکنولوژی RFID

2- انجام خدمات تخصصی مشاوره و امکان سنجی پیاده سازی تکنولوژی RFID

3- انجام طرح های شناخت و تهیه RFP جهت برگزاری مناقصه 

 

 

آدرس دفتر ایران آر اف آی دی


تهران - خیابان سپهبد قرنی - خیابان شاداب شرقی - پلاک 4


تلفکس : 88315297 

 

http://www.iran-rfid.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد