فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

شرکت توسعه گران عصر اطلاعات

شرکت توسعه گران عصر اطلاعات هدف خود را ارائه خدمات  آموزش، توسعه و پشتیبانی سیستمهای اطلاعاتی،ارائه راه حلهای ردیابی و کنترل از راه دور و اجرای پروژه های مرتبط با فناوری اطلاعات جهت یاری رساندن به سازمانها، شرکتها و موسسات ایرانی قرار داده است.
  
فعالیت اصلی شرکت ارائه راه حلهای ردیابی (Tracking) اشیاء متحرک با قابلیت تبادل اطلاعات و کنترل و مانیتورینگ از راه دور (GSM Remote Controlling) یا ارائه راه حل های مرتبط با توسعه سیستمهای کنترلی و ارتباطی از راه دور بر بستر امکانات گسترده مخابراتی داخلی جهت انواع اشیاء و تجهیزات صنعتی تمرکز یافته است.
 
 
از دیگر فعالیتهای تکنولوژی محور این شرکت می توان به موارد زیر اشاره نمود: 
      1-  توسعه سیستمهای کاربردی (Systems Development)
 
      2-  راه اندازی و استقرار پورتالهای سازمانی مانند مایکروسافت شیرپوینت (MOSS 2007)
 
  کلیه راه حل ارائه شده درحوزه فعالیتهای ردیابی و کنترل از راه دور شامل تجهیزات الکترونیکی و سیستم های نرم افزاری، توسط متخصصان این شرکت طراحی و پیاده سازی شده است و این قابلیت بعنوان یک عامل کلیدی موفقیت برای ما ، امکان هر گونه سفارشی سازی روی راه حل های پیشنهادی و ارائه خدمات پشتیبانی سطح بالا را فراهم می سازد.
 
دیدگاه ما ایجاد یک تیم مشترک بین گروه متخصص در زمینه ارائه راه حلهای ردیابی، نظارت، کنترل و پایش از راه دور و گروه متخصص در حوزه توسعه سیستمهای نرم افزاری با رویکرد MIS و مدیریت متمرکز اطلاعات بوده است تا بدینوسیله بتوانیم روشهای سیستماتیک هدایت و رهبری از راه دور را که امروزه یکی از رویکردهای نوین درحوزه فناوری اطلاعات می باشد را  فراهم آوریم.
 
دستیابی به رضایت مشتری، ارائه خدمات گسترده تخصصی، توسعه کاربردی فناوریهای پیشرفته جهت ارتقاء دانش و توانائیهای در سازمانها، شرکتها و موسسات ایرانی آرمان ما می باشد. 
 
راه حلهای ردیابی از راه دور بسته به نوع استفاده می تواند متفاوت باشد و هر نوع ردیابی و حتی نظارت و کنترل را به ارمغان بیاورد.تمام شرکتها و موسساتی که ناوگان  داشته باشند و یا در هر صورت از یک وسیله متحرک از انواع خودرو گرفته تا یک شئ کوچک متحرک استفاده می نمایند مخاطب اینگونه راه حلها می باشند.
 
ساده ترین شکل و ملموس ترین حالت استفاده از راه حل ردیابی شی متحرک از راه دور و بی سیم می تواند ردیابی خودرو باشد.سیستم مدیریت ردیاب وسایل نقلیه  با استفاده از فناوری ماهواره ایGPS  و نرم افزار طراحی شده و بکار گیری شبکه ارتباطی موبایل یا ماهواره های ارتباطیز و یا با یهره گیری از شبکه های مختلف مخابراتی می تواند  در هر لحظه و در تمام ساعات شبانه روز، با استفاده از گیرنده های جی پی اس  و  نقشه استفاده شده در سیستم موقعیت خودرو( موقعیت و زمان) را در هر نقطه بدست آورده، گزارش نماید و همچنین با پردازش ثانویه می توان سرعت و جهت جغرافیایی شی متحرک را در هر نقطه ای که گیرنده وجود دارد محاسبه و ارسال نماید.
بعبارت دیگر این نوآوری در صنعت حمل و نقل، یک سیستم جامع نظارت و مدیریت ناوگان با هزینه قابل توجیه و بسیار اندک را پیشنهاد می نماید که ضمن ارائه سیستم مدیریت، بازگشت سرمایه را به سرعت تضمین می نماید.
 
شرکت توسعه گران عصر اطلاعات  با بهره گیری از فناوری فوق و توان متخصصان داخلی اقدام به طراحی و ساخت تجهیزات کنترل و ردیابی وسایل نقلیه نموده است. در طراحی سیستم های ردیاب این شرکت از روشهای مختلف ارتباط رادیویی استفاده کرده و مدلهای مختلف را بسته به نوع کاربرد و دلخواه مشتری عرضه می دارد. 

محصولات این شرکت بطور کلی در دو مدل " ردیابی لحظه به لحظه-Online " و " ردیابی خاموش و غیر فعالPassive " سرویس می دهد.:

1-سرویس " ردیابی لحظه به لحظه-Online "

مدل طراحی شده برای این سرویس ، یک سیستم پیشرفته است که برای نمایش همزمان موقعیت وسیله نقلیه وارسال اطلاعات حرکت(سرعت خودرو،مختصات جغرافیائی،ارتفاع،زمان...) به دفتر مرکزی استفاده می شود.با نصب این تجهیزات روی خودروها وکامپیوتر دفتر مرکزی مدیران قادر خواهند بود درهرلحظه ازموقعیت خودروها آگاه شوند وبه کمک نرم افزار مربوطه حرکت خودرو را با دقت های مختلف برروی نقشه های جهانی،کشوری،استانی ویا حتی محلی مشاهده نمایند.
علاوه بر نمایش حرکت خودرو ،اطلاعات لحظه ای حرکت خودرو نیز قابل دسترسی می باشد.یکی از مهمترین توانمندیهای سیستم همزمان(
online )،امکان برقراری ارتباط دوطرفه بین مرکز وخودرو می باشد.به کمک این سیستم می توان برای کلیه خودروهای تحت پوشش پیام متنی Text ارسال نمود ویا برعکس هریک از خودروها می توانند پیام های از پیش تعین شده را برای مرکز ارسال نمایند.

تجهییزات این سرویس در حالت کلی شامل سه بخش است که در یک سامانه بصورت کلی تعبیه شده است:

  1.  بخش گیرنده اطلاعات GPS
  2.  بخش فرستنده وگیرنده اطلاعات رابط میان خودرو ومرکز
  3.  صفحه نمایش برای نشان دادن اطلاعات دریافتی

سیستم LIV-TRK  در وسیله نقلیه نصب شده و اطلاعات کامل موقعیت را از طریق ارتباط رادیویی و شبکه مخابراتی به مرکز کنترل ارسال می کند.این سیستم بصورت Online  کار می کند. این سیستم در مدل های مختلف از تکنیک های متعدد ارتباط رادیویی استفاده کرده و قابل عرضه است. این ارتباط مخابراتی از طریق :

  • شبکه GSM  موبایل و مناسب برای پوشش ملی و کنترل و ردیابی وسایل نقلیه در نقاط داخل کشور
  • ارتباط ماهواره ای و مناسب برای کنترل و ردیابی وسایل نقلیه ترانزیت
  • ارتباط از روشهای دیگر رادیویی مانند HF  و Wireless-LAN

طراحی شده و تجهیزات آن بسته به درخواست مشتری آماده تحویل است. .این سیستم مخابراتی می تواند شبکه رادیوئی(بی سیم) موجود در ادارات باشد.در صورتی که سازمان یا اداره ای فاقد بستر مخابراتی بی سیم باشد، می توان از شبکه GSM (موبایل)کشور برای حل این مسئله استفاده کرد.

2- سرویس " ردیابی خاموش و غیر فعال Passive ":

با نصب مدل طراحی شده برای این سرویس روی خودروها ،کلیه اطلاعات مربوط به مسیرهای طی شده توسط خودرو روی حافظه ذخیره شده وبا مراجعت خودرو به دفتر مرکزی می توان مسیرهای طی شده ،نقاط توقف،سرعت حرکت،مسافت طی شده،خروج از مسیر برنامه ریزی شده،وسایر اطلاعات حرکتی خودرو را بازسازی نمودو روی نقشه نمایش داد . محصولات این سرویس در حالت کلی شامل دو بخش می باشد:

  1. بخش گیرنده اطلاعات GPS
  2. بخش ذخیره سازی اطلاعات
سیستم PAS-TRK به همین منظور ساخته شده و می تواند به صورت حافظه Flash با پورت USB و یا انواع کارتهای حافظه با ظرفیتهای مختلف 32M,64M,128M,… اطلاعات را ذخیره کرده و از طریق کابل یا سیستم Bluetooth  به سیستم نرم افزار مدیریت ارسال کند.همچنین بوسیله کابل RS232 نیز می توان برای برقراری ارتباط بین این دستگاه و کامپیوتر استفاده نمود.این سیستم بصورت Offline  کار می کند.

  

سیستم شامل این امکانات است:

 1GPS receiver and antenna

2Communication Module and antenna

در صورت استفاده از شبکه موبایل از آنتنهای GSM  و در ارتباط ماهواره ای از آنتنهای کوچک ماهواره استفاده خواهد شد.

3Serial Port Interface

بمنظور SET UP سیستم و ارتباط با نرم افزار در مدل Offline.
 
4MPU "Micro-processor unit

5Flash ROM Trace data logged memory

اطلاعات ردیابی بمدت 30 روز در این حافظه ذخیره می شود.

 6Bit I/O 2 input bits sensing and 2 output bits control

این ویژگی خاص امکان مانیتور کردن آلارم های دیگر مثل حرارت کابین عقب و .... را می دهد.

 
3- چزئیات سیستم :

3-1 : سیستم مرکز کنترلشامل رایانه ای که نرم افزار مخصوص برای آنالیز اطلاعات رسیده از خودرو ونمایش آن برروی نقشه های از پیش تعریف شده را دارد.

 (i) نرم افزار:

 نرم افزار مرکزکنترل که توسط متخصصان نرم افزار این شرکت طراحی گردیده است قابلیت انطباق به انواع نقشه های رقومی را دارد و برای هر پروژه نقشه به مقیاس متناسب توسط این شرکت تهیه می شود. در مرکزکنترل این تجهییزات تامین می شود:

1.      امکانات وقابلیت های نرم افزار:

2.      امکان بازسازی مسیر طی شده بر روی نقشه های مختلف

3.      امکان zoom    روی نقشه

4.      امکان فراخوانی هر یک از خودروهای تحت پوشش بوسیله وارد کردن شماره ID  مربوطه

5.      امکان تعریف متحرک بر ا ساس مشخصات فردی راننده ویا مشخصات خودرو

6.      دسترسی به اطلاعات حرکت خودرو به صورت فایل Text

7.      امکان ارسال پیام برای متحرک در حالت on line( درخواست اختیاری)

8.      امکان تعریف پیام اضطراری برای متحرک( درخواست اختیاری) 

9.      امکان جستجو وفراخوانی بر اساس تاریخ ،ساعت،ارتفاع،سرعت،وسایر مشخصات متحرک


(ii)
نقشه به مقیاس متناسب

(iii)گیرنده رادیویی یا مودم مرکزی که برای برقراری ارتباط بین وسیله نقلیه و کامپیوتر بکار می رود.

(این مودم در حالتی بکار می رود که ارتباط بین مرکز وخودرو از طریق بستر مخابراتی رادیوئی بی سیم برقرار گردد.)

 

3-2 : در وسیله نقلیه :

سیستم LIV-TRK  در وسیله نقلیه نصب شده و اطلاعات کامل موقعیت را به مرکز کنترل ارسال می کند.این سیستم بصورت Online  کار می کند.

در نوع دیگر آن سیستم PAS-TRK همین اطلاعات را ذخیره کرده و از طریق کابل یا سیستم Bluetooth  به سیستم نرم افزار مدیریت ارسال می کند.این سیستم بصورت Offline  کار می کند.
 

4- گزارش های استاندارد:

این سیستم انواع گزارش های استاندارد را ارائه می دهد:

  1. گزارش شروع و پایان حرکت
  2. گزارش کامل روزانه
  3. خلاصه وضعیت لحظه ای خودرو
  4. گزارش سرعت لحظه ای خودرو
  5. وضعیت خودرو( در صورت درخواست کاربر )  
 لازم به ذکر است با توجه به اینکه کل تکنولوژی در اختیار شرکت توسعه گران عصر اطلاعات می باشد می توان هر گونه شخصی سازی و تغییر دلخواه را متناسب با نیاز مشتری اعمال نمود. 
 
 
آدرس  : تهران، بزرگراه کردستان، خیابان هفدهم غربی،
 
 خیابان جانبازان، روبروی پارک آفتاب، بن بست 23  
 
پلاک 2 ( 93 قدیم )  طبقه 3 

کد پستی :  1438753584  
 
تلفکس :  88009396 - 88003729 - 88007229
  
آدرس پست الکترونیکی : Info@iad.co.ir 
 
آدرس وب سایت : http://www.iad.co.ir
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد