فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

صدور کارت شناسایی هوشمند برای همه کشاورزان!‏

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ، گفت : برای هر کشاورز کارت هوشمند صادر می ‌شود و به‌ وسیله آن ، می‌ توان به تمام مشخصات کشاورز و زمین زراعی مربوط به او دسترسی پیدا کرد . مهرزاد خرد افزود : تمام برنامه ‌ها و استراتژی‌ های کشور ، بر اساس منابعی که در اختیار داریم تدوین شده و این منابع بسیار ارزشمند است و ما ، به ‌وسیله آن می‌ توانیم به افق ‌های پیش‌ بینی شده دست یابیم .

وی گفت: در حال حاضر 107 میلیارد مترمکعب آب قابل استفاده داریم که روز به روز در حال کاهش است و در مورد خاک نیز به‌همین صورت است و علاوه بر این‌ها کشاورزان نیز توقعاتی دارند و با توجه به این موارد ما باید در نگرش‌ها و استفاده از منابع تحول اساسی ایجاد کنیم. در همین راستا تصمیم به تدوین سند توسعه بخش کشاورزی گرفتیم و گروه مدیریت استراتژیک با حضور نخبه‌های سازمان جهاد کشاورزی تشکیل شد تا در درجه اول سند توسعه بخش کشاورزی استان تدوین شود.

وی ادامه داد: در نخستین استراتژی، با به‌کارگیری 150 نیروی میدانی، تدوین و تنظیم بانک اطلاعات کشاورزی آغاز شده است و طی آن مشخصات زمین‌های کشاورزی و زراعی تهیه و برای هر کشاورز کارت هوشمند صادر می‌شود و به‌وسیله آن می‌توان به تمام مشخصات کشاورز و زمین زراعی مربوط به او دسترسی پیدا کرد.

به نقل از: خبرگذاری ساپنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد