فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

تگ های ‏RFID‏ در کتابخانه ها

به عنوان اولین اقدام در راستای پیشرفت کتابخانه Los Altos ،همه اقلام امانی موجود در این کتابخانه نظیر: کتاب، مجلات، CDو..  در حال تجهیز به تگ های RFID هستند که این امر راحتی عمل وارسی را به هنگام خروج از کتابخانه به دنبال دارد. ماشین هایی که عمل وارسی را به هنگام خروج انجام می دهند، می توانند تگ ها را در هر زاویه ای و از روی هر اقلام کتابخانه ای(کتاب، مجله،CDو..) بخوانند. پیش از این  برای خواندن اعدادی که بر روی بارکد های هر اقلام موجود در کتابخانه درج می گردید،  باید ابتدا در یک سطر مرتب می گردید و سپس با استفاده از یک اسکنر خوانده می شد.

 

نصب تجهیزات مربوط به این تکنولوژی در کتابخانه چندین هفته زمان می برد و زمانبندی اجرای آن از نیمه اکتبر سال جاری  آغاز می گردد. این فاصله زمانی که برای پیاده سازی این سیستم در نظر گرفته شده است  زمانی است که پیش بینی شده است  طول می کشد تا  تجهیزات جدید مورد نیاز که از تکنولوژِی RFID استفاده می کنند ، به دست کسانی که در صدد نصب آنان هستند، برسد، . کتابخانه Los Altos  اولین کتابخانه در ناحیه Santa Clara برای استفاده از ویژگی های تکنولوژی RFID است. دیگر کتابخانه های موجود در ناحیه Santa Clara نیزسخت افزار ها و ماشین های چک کننده قفسه ها را تا سال آینده مطابق با این روش (استفاده از تگ های رادیو فرکانسی بر روی کتاب ها و استفاده از چک کننده قفسه ها) تغییر می دهند.

طبق گفته کتابدار کتابخانه موجود در   Santa Clara (خانم Melinda Cervantes ) : "یکی از روش هایی که به کارآیی کتابخانه ها کمک می کند، استفاده از تکنولوژِی رادیو فرکانسی در کتابخانه ها است. " وی همچنین ادامه داده است که : "این روش به بازدید کنندگان اجازه می دهد که زمان بیشتری برای جستجوی کتاب و یا اقلام مورد نظر خود بپردازند اما در عوض زمان کمتری برای وارسی اقلام، هنگام خروج از کتابخانه از آنان گرفته می شود."  کتابدار این کتابخانه افزوده است که :"تگ های RFID شامل اطلاعات همان بارکد هاست و هیچ اطلاعات اضافی را شامل نمی شود. همچنین آن ها نمی توانند از راه دور خوانده شوند.بنابراین نگهبان کتابخانه نباید بابت نگهداری و حفاظت اقلام کتابخانه ای  نگران باشد. این سیستم  کتابخانه ناحیه Santa Clara  مجموعه ای شامل : 1.7  میلیون کتاب،CD، DVD ، مجله، گاهنامه و... می باشد.

 کتابخانه Los Altos  در منطقه Altos Library  کالیفرنیای  ایالات متحده امریکا  واقع است. این کتابخانه در سال 1914 میلادی در مرکز تجاری این منطقه گشایش یافت و در سال 1960 به محل کنونی انتقال یافت.(به نقل از ویکی پدیا)

برای اطلاعات بیشتر به سایت visit www.santaclaracountylib.org مراجعه نمایید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد