فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

فرش دستباف ایران به تراشه‌های الکترونیکی RFID مجهز می‌شود

معاون مرکز ملی فرش ایران از مجهز شدن فرش دستباف ایرانی به تراشه‌های الکترونیکی با عنوان RFID در ماه‌های آتی خبر داد.

محمد رضا عابد در گفتگو با میراث آریا(chtn)، با بیان این مطلب گفت: این یک طرح امکان سنجی است که با پیش بینی‌های انجام شده در حدود 3 ماه زمان می‌برد که اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه با استفاده از تراشه‌های الکترونیکی نحوه شناسنامه دار کردن فرش دستباف کشور متحول می‌شود، اظهار داشت: در صورت استفاده از تراشه الکترونیکی موسوم به RFID ، دیگر از شناسنامه‌های بر چسب گونه استفاده نمی‌شود.

معاون مرکز ملی فرش کشور تصریح کرد: طرح مطالعاتی مذکور به بررسی چگونگی استفاده از این تراشه‌ها در فرش دستباف کشور می‌پردازد ضمن اینکه موضوع استفاده از تراشه‌های الکترونیکی بدون هیچ گونه آسیب به فرش نیز بررسی می‌کند.

عابد با بیان اینکه قرار داد مطالعاتی این طرح به تازگی منعقد شده است، گفت: طبق اطلاعاتی که از سوی پژوهشگران و کارشناسان این طرح بر اساس نیاز سنجی موجود انجام می‌شود، برنامه ریزی‌های لازم برای استفاده از نوع تراشه الکترونیکی نیز صورت می‌گیرد.

وی در ادامه اظهار داشت: همچنین طی مراحل طرح مطالعاتی بر آوردهای لازم در خصوص هزینه‌های موجود، جنبه اجتماعی این طرح نیز انجام می‌شود.

معاون مرکز ملی فرش ایران با تأکید بر اینکه ‌ضریب امنیتی فرش دستباف با استفاده از این نوع تراشه‌ها در سه فاز اقتصادی، امنیتی و اجتماعی افزایش می‌یابد، افزود: امنیت شناسنامه‌ای فرش دستباف به دلیل نبود قابلیت تغییر و جابجا کردن تراشه‌ها از درون فرش، بیشتر می‌شود.

محمد رضا عابد ادامه داد: با استفاده از تراشه های RFID هزینه شناسنامه دار کردن فرش دستباف به حداقل کاهش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: کمتر از سه ماه دیگر با توجه به به کارگیری فناوری داخلی، فرش های دستباف مجهز به این فناوری می‌شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد