فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

شرکت Iridium تلفن‌های ماهواره‌ای جدید می‌سازد

نویسنده: Todd R.Weiss
Computer World
مترجم: زهره چکنی

فرامینگهام- درست یک ماه قبل از آنکه فصل طوفان‌ها و گردباد‌های رسمی آمریکا شروع شود در اوایل ماه ژوئن، شرکت Iridium Satellite LLC تجهیزات ارتباطات تلفن ماهواره‌ای راعرضه کرد. این تجهیزات می‌توانند با سیستم‌های رادیویی UHF و VHF موجود که قبلا هم مورد استفاده پلیس بوده است و یا آژانس‌ها و شرکت‌های امدادرسان، آتش‌نشانان و سایر افراد از آن بهره می‌گرفته‌اند به خوبی همکاری دارد و قابلیت اجرایی دو جانبه دارد.

روز شنبه شرکت Betheada اعلام کرد که این تجهیزات می‌توانند از عهده بسیاری مشکلات ارتباطی گسترده که منطقه جنوب شرقی آمریکا را به خصوص پس از توفان‌های کاترینا و ریتا گرفتار گرفته بود به خوبی برآمده و کمک موثری در امر ارتباطات به حساب بیاید. پس از این طوفان‌های مخرب سیستم‌های تلفن موبایل و خطوط زمینی عمدتا در مناطق لویزیانا، می‌سی‌پی و بخش‌های دیگر نزدیک مناطق طوفان زده تخریب شد و علت هم آسیب جدی به برج‌های مخابراتی، خطوط تلفن و سایر زیر ساختارهای مخابراتی بوده است. کارکنان بخش‌های اورژانس می‌بایست از انواع تلفن‌های ماهواره‌ای و رادیویی و سایر وسایل ارتباطی استفاده کنند تا خدمات تلفن به وضعیت عادی بازگردد.

به گزارش این شرکت سیستم‌های Iridium صدایی با قابلیت اجرای دو جانبه و ارتباطات مختلف اطلاعات را ممکن می‌سازد. این سیستم‌ها همه جا کار می‌کنند و قابل حمل هستند. خدمات اطلاعات شامل ادغام Radio Frequency Identification Tags یا RFID می‌باشد که ردیابی وسایل حمل و نقل، کالا و افراد و کارکنان را به صورت بی‌سیم ممکن می‌سازد، بخصوص در موارد اورژانس که بسیار مهم است و تمامی پاسخ‌ها را به این طریق می‌توان کنترل نمود.

خدمات Iridium مدتی است در برخی ایالات مورد استفاده قرار گرفته‌اند، از جمله فلوریدا، جورجیا، لویزیانا، می‌سی‌پی، میسوری، کارولینای جنوبی و تگزاس قابل ذکرند.

Greg Evert قائم مقام مدیریت اجرایی در Iridium در بیانیه‌ای اعلام کرده است که سیستم‌های Iridium می‌توانند با سایر سیستم‌های ارتباطی قابلیت اجرا داشته باشند، از جمله سیستم‌های رادیویی VHF و UHF و به این طریق می‌توان گفت این سیستم‌ها در واقع اورژانس بسیار انعطاف پذیرند. او می‌گوید، بسیاری ایالت‌ها که درخطر اصابت طوفان‌های این فصل می‌باشند هنوز اقدامی برای بهره‌گیری از این سیستم‌های جدید صورت نداده‌اند.

در بیانیه این شرکت آمده است که سیستم‌های Iridium به سرعت Setup می‌شوند و نیازی به ساختارهای نصب شده بر روی زمین ندارند، این سیستم‌های زمینی معمولا بیشتر در معرض آسیب هستند.

Ewert می‌گوید، شاید تصور شود Iridium یک تلفن ماهواره‌ای است که در دست امدادرسانان قرار می‌گیرد. اما هر روز مشتریان دولتی بیشتری درخواست دریافت Iridium را دارند تا از آن برای ردیابی و هدایت دارایی‌های مهم خود در هنگام خطر استفاده کنند. از جمله تجهیزات بسیار حساس، ماشین‌آلات وقتی کارکنان نیز برای ردیابی شدن کاندیدا استفاده از Iridium System هستند. این ردیابی تنها بوسیله سیستم‌های ارتباطی صورت می‌گیرد که مبتنی بر transciever مطلقا اطلاعات ما می‌باشد. بسیاری از افرادی که در هنگام خطر توسط مردم مورد مراجعه هستند (بخصوص در هنگام طوفان‌های کاترینا و ریتا) نتوانستند از اموال خود نشانی دریافت کنند. بسیاری از دستگاه‌ها و لوازم کناره جاده‌ها رها شدند چون کلیه ارتباطات مختل شده بود و خدمات ماهواره‌ای موبایل در آن مناطق نصب نشده بود. این افراد نتوانستند تجهیزات مورد نیاز خود را مجددا هدایت کنند. با راه حل ارائه شده توسط Iridium System افراد در چنین مواقعی خواهند توانست با ابزارهای خود تماس داشته و کنترل کار را در دست داشته باشند.

Ted O'Brien قائم مقام توسعه بازار در این شرکت  اعلام کرد که این سیستم‌ها در حد نیاز قابل گسترش هستند. گوشی‌های تلفن‌های ماهواره‌ای حدودا 1500 دلار قیمت دارند، در حالیکه یک ایستگاه ثابت که برای عملیات نجات و امداد ضروری است حدودا 3000 دلار قیمت دارد و آنتن‌های خارجی را نیز باید در نظر آورد. پلاتفرم قابلیت عملکرد چندجانبه که به کاربران تلفن‌های ماهواره‌ای امکان ارتباط با کاربران رادیوهای UHF و VHF را فراهم می‌سازد و سایر سیستم‌های دیگر حدودا 10000 دلار قیمت دارند. مودم‌های بی‌سیم کوچک موبایل که قابل نصب روی یک وسیله حمل و نقل می‌باشد و امکان ردیابی بی‌سیم را برای افراد و لوازم داخل وسیله فراهم می‌آورد حدودا 500 دلار برای هر مودم می‌باشد اگر توانایی‌های ردیابی نصب شده باشد.

این وسیله را می‌توان توسط باتری‌های خورشیدی شارژ نمود که هنگام قطع برق قابل استفاده است، این وسیله را می‌توان با آداپتورهای شارژ ماشین نیز اشاره کرد.

Ewert در بیانیه‌ای گفته‌اند که پاسخ‌دهنده‌های اولیه در هنگام فاجعه که از Iridium استفاده می‌کنند، بارها خواهند گفت که ما تنها خط ارتباطی بوده‌ایم که به خصوص بلافاصله پس از وقوع فاجعه پاسخ‌گر شده‌ایم. وقتی ساختارهای ارتباطی نابود می‌شوند، این نیاز حقیقی است که این افراد به صحنه فاجعه رفته و با مقرهای فرماندهی تماس برقرار کنند و عملیات امداد و نجات را هماهنگ کنند ... و این کار به طور معمول چندین روز طول می‌کشد تا این افراد به مناطق حادثه زده رفته و سرویس‌های ارتباطی را تعمیر کنند. این افراد مسئول از Iridium استفاده می‌کنند تا درتماس دائم بوده و عملیات نجات خود را به نحو احسن هماهنگ نمایند.

Iridium Satelite (ماهواره Iridium) صدای ماهواره‌ای جهانی ارائه و از 66 ماهواره Cross linked استفاده می‌کنند.

از 5 سال پیش که شرکت Iridium ورشکسته شد (برای توضیح بیشتر Iridium Refocuses on B2B مراجعه کنید) شرکت Iridium Satellite LLC خود را به عنوان یکی از شرکت‌های ارائه دهنده ارتباطات ماهواره‌ایی دولتی و اداری معرفی کرده است که بخصوص برای انواع ارتباطات fail-safe به کار می‌رود.

Iridium LLC اولی پس از آنکه توسط یک کنسرسیوم از خریداران به قیمت 25 میلیون دلار خریداری شد تقریبا شبکه ماهواره‌ای خود را از رده خارج نمود. این سیستم ماهواره‌ای 5 میلیارد دلار ارزش داشت وتوسط شرکت موتورولا و سایرین در سال 1998 ساخته شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد