فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

شرکت فن آوران انیاک

شرکت فن آوران انیاک  (Eniac-Tech) با سرمایه گذاری یک هولدینگ اروپایی با هدف فعالیت در سیستم های پرداخت الکترونیکی و سیستم های مکانیزه جمع آوری داده ها، در سال 1378 تأسیس گردید.

این شرکت از سال 81 با ایجاد واحدی تخصصی در زمینه ارائه سیستم های کارت و نرم افزارهای مربوطه، فعالیت خود را به صورت کاملاً حرفه ای در کنار سیستم های مکانیزه جمع آوری داده ها، ادامه داده است. در این خصوص می توان یکی از عوامل موفقیت را ، ارائه به روز ترین تکنولوژی های مورد استفاده این صنایع نام برد و در ادامه نیز این شرکت در سال 84 با دریافت موافقتنامه دائم P.S.P   از بانک مرکزی در زمینه بازاریابی نصب و پشتیبانی دستگاه های EFT–POS   فعالیت خود را ادامه داده است.

                     

شرکت انیاک عضویت در تشکل های صنفی و تخصصی زیر را دارا می باشد:

                     

·         عضویت شورای عالی انفورماتیک کشور با رتبه 400

·         عضو انجمن انفورماتیک ایران

·         دارای پروانه تولید نرم افزار از وزارت صنایع و معادن

·         دارای پروانه P.S.P  از بانک مرکزی

·         عضو موسسه بین المللی AIM  

·         عضو انجمن صادر کنندگان نرم افزار

 
 واحد کارت

 

شرکت فن آوران انیاک از سال 81 با ایجاد واحدی کاملاً تخصصی در زمینۀ ارائه سیستم های کارت و نرم افزارهای مربوطه فعالیت خود را به صورت کاملاً حرفه ای ادامه داده است.

                 

این شرکت به عنوان یکی از عمده ترین تأمین کنندگان کارت های بانکی در کشور مطرح بوده در این مدت شرکت انیاک بیش از %80 سهم فروش کارت بانکی در بازار ایران را در دست داشته است. تامین  بیش از دو میلیون  کارت هوشمند بانک کشاورزی و  یک میلیون عدد  کارت ATM  بانک تجارت ، پانصد هزار عدد کارت هوشمند بانک مسکن و همچنین دو میلیون عدد ملی کارت بانک ملی و سیصد هزار عدد کارت بانک رفاه و چندین پروژه مطرح دیگر از جمله فعالیت های شرکت در این خصوص می باشد. 

 

 در همین راستا شرکت  فن آوران انیاک با هدف گسترش زمینه های اجرایی IT ، در کنار اتوماسیون مبتنی بر بارکد و با توجه به دارا بودن امکانات متنوع و داشتن نمایندگی رسمی از کمپانی zebra   (سازنده دستگاه های کارت پرینتر) ، vct  (یکی از معتبرترین تولید کنندگان کارت هایpvc ) و کمپانی watch data (تولید کننده کارت های هوشمند و متخصص در اجرای پروژه های بانکی) اقدام به عرضه کارت ها و ارائه راه حل های مورد نیاز سیستم های بانکی در سطح کشور نموده است.

شرکت انیاک در ابتدا فعالیت خود را در زمینه ارائه  کارتها مغناطیسی (Magnetic stripe) آغاز و در ادامه روند پیشرفت نسلهای جدید کارت در دنیا فعالیت خود را گسترش داده و در زمینه کارتهای Memory, Smart و همچنینCard (EMV3,EMV4) Hybrid توانسته است تامین کننده سهم بزرگی از بازار کارت در ایران باشد.

                                                                                                                                                      
 

یکی دیگر از فعالیتهای شرکت انیاک در زمینه اجرا و پیاده سازی نرم افزاری بر روی کارت می باشد که با در اختیار داشتن تیم نرم افزاری مجرب توانسته است نیازهای این پروژه ها را بررسی و بر اساس نیاز این بحث پروژه های مطرحی را ارائه نماید.

                     

حوزه های کاربرد سیستم های جامع مبتنی بر کارت شرکت انیاک به شرح ذیل می باشد:

                     

·         وزارتخانه ها، سازمانها و شرکتها  (حضور و غیاب، کنترل تردد، بن کارمندی، رمز نگاری مکاتبات)

·       دانشگاه ها و مراکز آموزشی (کارت دانشجویی، سلف، کیوسک اطلاع رسانی، کتابخانه، خوابگاه، انتخاب واحد)    

·       مراکز فرهنگی، ورزشی و تفریحی (کارت عضویت، کارت هواداری، کارت بلیط)

·       کارخانه ها

·       فرودگاه ها

·       نمایشگاه ها

·       هتل ها

                     

یکی دیگر از خدمات این واحد به مشتریان، انجام مشاوره در زمینه طراحی و خدمات چاپ برروی کارت می باشد که در این بخش از متخصصین طراح کارت در ایران استفاده می شود.

شرکت انیاک در طول مدت فعالیت خود در این زمینه با سازمان ها و موسسات بسیاری همچون بانک های سپه ، کشاورزی ، مسکن ، ملی ، تجارت ، رفاه و پست بانک و همچنین سایر وزارت خانه ها و دانشگاه های کشور و ده ها موسسه و شرکت خصوصی افتخار همکاری داشته است.

              
واحد PSP

                 

شرکت انیاک پیشگام در زمینه پرداخت های الکترونیکی در ایران می باشد. این شرکت  هم اکنون دارای موافقت نامه نهایی PSP (Payment Service Provider) از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است. واحد PSP شرکت دارای مجموعه ای کامل از اپراتور ها، کارشناسان و تکنسین های مجرب در زمینه POS های بانکی می باشد، همچنین این واحد با استفاده از نرم افزار مبتنی بر وب، وظایف خطیری در بحث Call Center و Help Desk برای پشتیبانی از خدمات پرداخت خود در سراسر کشور دارا می باشد از جمله این خدمات می توان به اجرای قرارداد پشتیبانی حدود 11000 دستگاه EFT-POS بانک کشاورزی در 200 نقطه از کشور اشاره نمود 

 

واحد سیستم های شناسایی خودکار

             

واحد سیستم های شناسایی خودکار شرکت انیاک با دارا بودن پرسنل مجرب و کارآزموده در زمینه فروش و  بازاریابی ،  ارائه دهنده محصولات و مجری پروژه های مبتنی بر بارکد شرکت انیاک می باشد.

 

از جمله پروژه های اتوماسیون مبتنی بر بارکد می­توان به موارد ذیل اشاره نمود:

           

·         ردیابی قطعات و محصولات در خطوط تولید و انبار

·         سیستم های انبارداری

·         سیستم های اموال گردانی

·         سیستم های جامع Labeling

·         پروژه های کنتور خوانی

·         سیستم های مکانیزاسیون پخش محصولات

شرکت انیاک در این حوزه از فعالیت خود حجم بالائی از بازار را در اختیار داشته و پروژه های موفق متعددی را اجراسازی نموده است. از نمونه سیستم های پیاده سازی شده می توان به پروژه ردیابی قطعات انبار خودروی پژو 206 و پژو آریان اشاره نمود.

 این واحد برای پیشبرد اهداف خود در ارائه پروژه های مبتنی بر بارکد اقدام به ارائه سخت افزار مورد نیاز در بحث چاپ،  خواندن بارکد و جمع آوری سیار داده نموده است. در بحث سخت افزار، شرکت انیاک دارای نمایندگی از دو شرکت بزرگ فعال در زمینه بارکد یعنی Symbol و Zebra  می باشد. شرکت انیاک، ارائه دهنده محصولات شرکت Symbol   از جمله دستگاه های جمع آوری اطلاعات ، بارکد خوان ها و سیستم های Wireless بوده و چاپگر های صنعتی مخصوص چاپ لیبل های بارکدی با همکاری شرکت Zebra ارائه می گردد. 

  
 

واحد تحقیق و توسعه

     

شرکت فن آوران انیاک به خوبی از اهمیت تحقیق جهت به روز رسانی دانش فنی ، گسترش حوزه فعالیت های جاری شرکت و بهره گیری از تجارب دیگران ، واقف است. واحد تحقیق و توسعه شرکت انیاک به منظور تحقق این اهداف و ایجاد مرکزیت اطلاعاتی یکپارچه فعالیت خود را همسو با واحدهای دیگر ادامه می دهد. بدین ترتیب شرکت فن آوران انیاک با توجه پیشگامی در ارائه فن آوری های روز دنیا ، سهم بسزائی در ورود فن آوری های نوین در زمینه سیستم های شناسائی خودکار و کارت های هوشمند به کشور داشته است.

وب سایت http://www.eniac-tech.com
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد