فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

استانداردی تازه برای صنعت RFID

استاندارد تازه صنعت RFID موسوم به EPCIS (Electronic Product Code Information Services) به تصویب هیئت مدیره شرکت EPCglobal رسید. این اقدام می‌تواند از طریق تعیین یک مسیر استاندارد برای دریافت و تقسیم اطلاعات گرد‌آوری شده از سوی تراشه‌های هویت‌سنجی مبتنی بر فرکانس‌های رادیویی (RFID) ، سبب رشد صنعت RFID را فراهم کند.

 

EPCIS مجموعه‌ای از واسط‌های استاندارد را برای داده‌های کد تولید الکترونیک (EPC) ارائه می‌کند. کریس ادکاک (Chris Adcock) رئیس سازمان استانداردهای شرکت EPCglobal، پیامدهای تصویب استاندارد یادشده را بیش از استاندارد UHF Gen2 Passive RFID که در سال 2004 ارائه شده بود، ارزیابی کرد.

 

شرکت‌هایی همچون IBM، Proctor & Gamble و Wal - Mart از تصویب این استاندارد تازه استقبال کرده‌اند.

 

بهره‌گیری از صنعت RFID هنوز در مرحله‌های آغازین خود قرار دارد. برای نمونه، تنها 600 فروشگاه Wal-Mart که 3 درصد شعبه‌های آن هستند، از RFID بهره‌ می‌گیرند.

 

شرکت‌هایی همچون  Auto-ID Labs، Avicon، BEA Systems، IBM، Global Ranger، IIJ، NEC، Oracle، Polaris Systems، Samsung و T3Ci می‌خواهند برای آزمایش EPCIS و تولید محصولات تازه و پشتیبانی از این استاندارد نو، همکاری کنند.

 

در حالی که EPCglobal و دیگر شرکت‌ها برای پدیدآوردن فرایندها و فناوری‌های RFID مبتنی بر استاندارد کوشش می‌کنند، بهره‌گیری از این فناوری برای مشتریان همچنان پرهزینه است و این موضوع یکی از دلایل کندی گسترش بهره‌گیری از این فناوری است.

 

برگرفته از سایت همکاران سیستم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد