فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

طرح ردیابی کالاهای دارای نشان استاندارد از طریق پیامک و اینترنت

سرپرست اداره کل روابط عمومی و بین‌الملل موسسه استاندارد وتحقیقات صنعتی ایران از آغاز طرح ردیابی کالاهای دارای نشان استاندارد از طریق پیامک و اینترنت در کشور خبر داد.

"عادل بنایی" روز شنبه به خبرنگار ایرنا در کرج گفت: این طرح با هدف جلوگیری از هرگونه تقلب و جعل در زمینه استفاده از نشان استاندارد، توسط کارشناسان و بازرسان این موسسه و اداره‌های کل استانی و مصرف‌کنندگان اجرا می‌شود.

وی افزود: در این طرح کالاهای دارای نشان استاندارد معتبر یک کد ده رقمی به عنوان کدملی استاندارد دریافت می‌کنند.

وی تصریح کرد: همچنین تمامی اطلاعات مربوط به‌آخرین وضعیت پروانه‌های صادر شده توسط موسسه استاندارد اعم از اجباری یا تشویقی برروی یک مرکز پیامک و سایت ‪ http://www.isiri.org‬ صورت قابلیت اخذ پاسخ و ردیابی آنلاین قرار می‌گیرد.

بنایی خاطرنشان کرد:
در این روش هر نفر می‌تواند کد ده رقمی استاندارد که برروی بسته محصول چاپ شده را به شماره پیامک ایجاد شده ارسال یا کد فوق را در پوشه طراحی شده در سایت اینترنتی این موسسه وارد و بلافاصله اطلاعات مربوط به تاریخ اعتبار پروانه استاندارد، نام و نوع کالا، نشانی واحد تولیدی و سایر اطلاعات را دریافت کند.

برگرفته از سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد