X
تبلیغات
رایتل

فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

شروع

هر کسی که در فعالیتهای ساخت، نگهداری و توزیع محصولات حضور دارد، ارزش ردگیری محصولات از زمانی که تولید می شوند تا زمانی که فروخته می شوند را می داند. ردگیری روشی اولیه برای تعیین خروجی تولید و تعیین محل هر محصول در هر زمان مشخص می باشد. تقریبا برای 30 سال بارکدها به عنوان روش پذیرفته شده جمع آوری داده ها و تکنولوژی ردگیری شناخته می شدند. آنها در عرصه وسیع و متنوعی از موضوعات مانند تولید، انبار، لجستیک، توزیع، تعمیرات، خرده فروشی، پزشکی و ... بکار برده می شوند. بعضی از محصولات به دلیل ارزش بالا، گارانتی، ایمنی، رعایت قوانین یا اخذ تاییدیه به ردگیری نیاز دارند.

      اکثر محصولات در حین حرکت در فرایند تولید تغییر می یابند و حتی با تغییرات بیشتری در حین پیشروی در زنجیره تامین روبرو می شوند. ثبت تغییرات ایجاد شده در هر قسمت در طی چرخه عمر محصول یا به عبارتی نوشتن سوابق محصول به عنوان ردیابی قطعات شناخته می شود. در این وبلاگ قصد دارم در مورد ثبت خودکار داده ها و شناسایی و ردیابی در زنجیره تامین صحبت کنیم.

تاریخ ارسال: سه‌شنبه 6 فروردین 1387 ساعت 11:46 | نویسنده: محمد روهینا | چاپ مطلب
نظرات (0)
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
نام :
پست الکترونیک :
وب/وبلاگ :
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد