فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

پرده‌برداری فیلیپس از اولین دستیار بی‌سیم برای کمک به پزشکان

 در کنگره جهانی کاربرد ‏IT‏ در پزشکی، صنایع الکترونیک فیلیپس اولین دستیار سیار (بی‌سیم) خود را معرفی کرد. این سیستم پرتابل می‌تواند امکان دستیابی به اطلاعات پزشکی بیمار را که در گزارش‌های الکترونیک بیمارستان ذخیره شده است، برای پزشکان و پرستاران فراهم کند. به این ترتیب مراقبت‌های پزشکی از محدوده تخت بیمار فراتر خواهند رفت. دستگاه از یک صفحه لمسی بزرگ تشکیل شده است که دارای ویژگی‌های ‏RFID، اسکن بارکد، بلوتوث، ‏Wi-Fi‏ و یک دوربین دیجیتال است.
به گفته یکی از مدیران ارشد فیلیپس: "پزشکان و پرستاران تحت فشار شدیدی هستند که آنها را مجبور به مانیتورینگ پیوسته وضعیت بیمار می‌کند. علاوه بر این آنان باید بتوانند در هر لحظه از سلامتی و راحتی تک‌تک بیماران مطمئن باشند. سیستم بی‌سیم جدید امکان بازیابی و اصلاح پرونده الکترونیک بیمار را فراهم کرده و بسیار مطمئن‌تر از روش‌های کلاسیک پرونده‌سازی است.
این سیستم از بهار 2008 با نام ‏Clinic Scape‏ به بازار عرضه خواهد شد. وزن سبک، طراحی مدرن، طول عمر باتری و صفحه لمسی با کیفیت بالا از ویژگی‌های ‏clini scape ‎‏ به شمار می‌روند. استفاده از آن برای کاربران بسیار ساده بوده و با حداقل آموزش، حداکثر بهره را خواهند برد. این وسیله می‌تواند به کاهش خطاهای پزشکی و افزایش آگاهی پزشک و بیمار کمک کند. به علاوه پرکردن انواع فرم‌های پزشکی، نمایش علایم حیاتی، ارایه گزارش‌ها و مشاهده وضعیت زخم‌ها از خدمات دستگاه‌ هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد