فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

راه اندازی سیستم امنیتی مدارس توسط Guard RFID

تکنولولوژی RFID  فعال ، ارائه دهنده راهکارهای حفاظتی RFID ( شناخته شده به نام Guard RFID
یک سیستم جدید امنیت مدارس تحت عنوان  SafeGuard k-12  را به منظور  تشخیص هویت و مکان یابی دانش آموزان و کارکنان در هنگام وقوع شرایط اضطراری ارائه نموده است.
GuardRFID  در گذشته یک سیستم ردیابی تلفن همراه  را در جهت بهبود نظارت بر مسافران در هنگام ورود و خروج به اتوبوس ها ، توسعه داده است.
این راهکار در مدارس نیز می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. SafeGuard  به مدیران مدرسه و اولیای دانش آموزان این اطمینان را می دهد که با استفاده از این سیستم آن ها را از اینکه فرزندانشان، کی و کجا از کدام اتوبوس، استفاده کرده اند، مطلع می کند.
این راهکار شامل تگ های فعال RFID ، ST-3 است که می تواند توسط یک بند آویز کارت توسط کارمندان مورد استفاده قرار بگیرد و یا به لباس یا کیف دانش آموزان متصل شود.
همراه تگ ها دو دکمه ی قرمزو آبی نیز وجود دارد که هر کدام قابلیت انتقال نوع خاصی از پیام های اضطراری را دارند.
قرائتگرها نیز در مدخل های ورود و خروج مدارس نصب می شوند، همچنین می توان آن ها را در مکان های پرتردد مانند راهرو ها و محل های ورود به کلاس درس نیز قرار داد.
نرم افزار Guard RFID که بر روی سرور مدرسه است ، هویت هر فرد را به همراه شماره شناسایی که در تگ آن شخص کد شده است ذخیره می کند. هر بار که تگ سیگنال می فرستد ، نرم افزار وضعیت تگ را به روز رسانی می کند. در نتیجه یک رکورد از مکان آن شخص داخل مدرسه ایجاد می شود.
به طور معمول دانش آموزان و یا کارمندان جهت ارسال هشدار های داخلی به مدیران و معلمان مدرسه دکمه آبی رنگ را فشار می دهند.در صورت آتش سوزی ، حملات مسلحانه و یا دیگر حوادثی که منحصراً نیازبه کمک افراد خارج از مدرسه را دارد دکمه قرمز را فشار می دهند که به محض فشردن آن توسط فرد ، نرم افزار یک آلارم به پلیس محلی و یا ایستگاه آتش نشانی می فرستد.
 به گفته مدیر  GuardRFId این تنظیمات نرم افزار به نوع آلارمی که بیان کننده خواسته کاربر خواهد بود بستگی دارد. به طور مثال می توان پس از فشرده شدن دکمه آبی یا قرمز  یک ایمیل و یا یک پیام کوتاه (SMS)  ارسال شود. علاوه بر این سیستم توانایی بستن و قفل کردن درب های خاصی در مدرسه را نیز دارد. به عنوان مثال اگر یک فرد در یک منطقه دکمه ی تگ را بفشارد ، به طور اتومات درب های موجود در مناطق دیگر نیز قفل می شوند. و از این طریق این اطمینان حاصل می شود که نفوذگر نمی تواند به نواحی دیگری از مدرسه دسترسی پیدا کند.
SafeGuard  در حال حاضر در دسترس است و به گونه ای طراحی شده است که برای مدارس مقرون به صرفه باشد