فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

نخستین انسانی که به یک ویروس رایانه ای آلوده شد!

یک دانشمند انگلیسی برای اینکه نشان دهد «ابر انسان های آینده» افراد دارای ویروس های رایانه ای هستند، خود را به یک تراشه RFID ویروسی آلوده کرد.

به گزارش مهر، بدن انسان در آینده می تواند به ابزاری برای آلوده کردن سیستمهای رایانه ای تبدیل شود. اکنون این دانشمند انگلیسی به نام مارک گاسون به نخستین انسانی که آلوده به یک ویروس رایانه ای است، تبدیل شده است. این دانشمند که مسئول بررسی حملات سایبری در دانشگاه ردینگ است، یک تراشه RFID آلوده به یک ویروس رایانه ای را به دست خود پیوند زد. تراشه های RFID (شناسایی با بسامدهای رادیویی) سیگنالی را منتشر می کنند که به انسان اجازه می دهد به بخشی از اطلاعات شخصی خود وارد شود و با تلفن همراه خود تعامل کند. تراشه های RFID مسئله جدیدی نیستند و پیش از این تراشه ها را برای باز کردن درهای الکترونیکی خانه به خود پیوند زده بودند. براساس گزارش PCWorld، گاسون و همکارانش نشان دادند که یک ویروس تک کاره تا چه حد می تواند خطرناک باشد.  

این محققان این ویروس را در تراشه RFID گذاشتند و آن را به مچ گاسون پیوند زدند.سس این دانشمند به لابراتوار خود رفت و زمانی که رایانه های لابراتوار کد ویروس را خواندند، ویروس وارد پایگاه داده های رایانه شد و شروع به تکثیر کرد و حتی توانست به کارت های مغناطیسی که برای بازکردن در لابراتوار استفاده می شد، وارد شود. به گفته این محققان، این ویروس ها می توانند به روش بی سیم از دستگاه های پیوند زدنه شده به انسان و به رایانه هایی که با آنها تعامل می کند، منتقل شوند. 

این ویروس هیچ مشکلی برای سلامت فیزیکی مارک گاسون ایجاد نکرده است. اما به نظر می رسد که بتواند برای کسانی که از دستگاه هایی مثل پیس میکر استفاده می کنند، مشکلاتی ایجاد می کند. این دانشمند توضیح داد: نخستین انسان آلوده به ویروس رایانه ای بودن ، واقعا هیجان انگیز است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد