فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

ایران کد هزینه تولید واحدهای تولیدی را تا30 درصد کاهش می دهد

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون اقتصادی گفت: ایران‌‌کد با تدوین اطلاعات کالاها و خدمات امکان شناسایی موجودیت‌ها و ظرفیتهای زنجیره تأمین را فراهم آورده و هزینه هایی چون انبارداری، حمل ونقل، بازاریابی و فروش در واحدهای تولیدی را تا 30 درصد کاهش می دهد.


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از ایران کد، دلق پوش با اشاره به این که نظام ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران (ایران کد) برای کالاهای ایرانی شناسنامه ایجاد می کند، گفت: این نظام با ایجاد اطلاعاتی مناسب برای محصولات تولیدی کشور، به این کالاها هویت می دهد.
دلق پوش با اشاره به این که ایران کد چارچوب‌هایی برای استانداردسازی کالاها در سطح ملی ارائه می‌دهد، افزود: ایران‌‌کد با تدوین اطلاعات کالاها و خدمات امکان شناسایی موجودیت‌ها و ظرفیتهای زنجیره تأمین را فراهم آورده،جریان اطلاعات در زنجیره را تسهیل و بدین سان هزینه هایی چون انبارداری، حمل ونقل، بازاریابی و فروش در واحدهای تولیدی را تا 30 درصد کاهش می دهد.
وی با بیان این که نظام یاد شده زبان مشترک میان عرضه‌کنندگان کالا و خدمات، مشتریان و به طور کلی تمام عوامل درگیر در حوزه کالا و خدمات در سطح ملی ایجاد می کند، یادآور شد: ایران‌کد با تولید اطلاعات،ابزارها و تسهیلاتی در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد تا بتوانند هزینه های خود را کاهش داده و همچنین بهره وری خودرا افزایش دهند، چراکه در تولید و تجارت امروز فن آوری اطلاعات یکی از عوامل بدیهی ایجاد بهره وری از طریق حذف عوامل زائد و هزینه بر در فرآیند تولید است.
نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همچنین با توجه به این که بسیاری از کالاهای تولید کشور از کیفیت مطلوب و در برخی از موارد بهتر از کالای مشابه خارجی برخوردارند، با بهره مندی از ایران کد می توانند جایگاه واقعی خود در بازار های داخلی و خارجی به دست آورند.
دلق پوش ادامه داد: از سوی دیگر با شرایطی که اعطای ایران کد در بازار ایجاد می کند، می توان از معامله اجناس قاچاق و تقلبی و ورود آنها به بازار جلوگیری کرد، مثلا درباره قاچاق تلفن همراه به کشور که این روزها شدت یافته این مسئله قابل مشاهده است.
وی با اشاره به اینکه برخی فعالان اقتصادی در برابر ایران کد مقاومت می کنند، اظهار داشت: بعضی از تولید کنندگان تمایل دارند کالاهای تولیدی خود با هر کیفیتی عرضه کنند و بازار هم بپذیرد، در صورتی که ایران کد می تواند با انتشار اطلاعات و به اشتراک گذاری آن با مردم آنها را از ماهیت واقعی کالایی که می خرند آگاه کرده و این امر عین رعایت حقوق مصرف کننده است. نمونه این امکان انتشار اطلاعات راه اندازی خدمات دیتا ماتریس یا امکان مشاهده اطلاعات کالا بر روی تلفن همراه است.
این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تأکید کرد: دستگاه های نظارتی کشور باید برای اعمال استانداردهایی از قبیل ایران کد که با مقاومت هایی مواجه می شود، آمادگی داشته باشند و با اقتدار سیاست های خود را به مرحله اجرا در آورند.
وی بیان کرد: ایران کد از دو بخش مجزا تشکیل شده؛ بخش نخست یک کد شانزده رقمی است که تمامی اطلاعات پایه کالا بر اساس استاندارد واحد داخل آن ضبط و روی کالاها نصب می شود و بخش دوم پرتال ملی کالاست که همه کالاها و خدمات کشور در قالب گروه های تخصصی در آن قابل مشاهده است.
وی یادآوری کرد: پرتال یاد شده در واقع ویترین کالاهای ایرانی است که پیش نیاز و زیر ساخت ضروری تجارت الکترونیک کشور است، لذا از هر نظری که به این نظام ملی نگاه می کنیم مزایای متعددی را در آن می بینیم و لذا مجلس بر آن است تا در برنامه پنجم نقش خوبی برای آن در نظر بگیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد