فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

مایکروسافت، بارکد را دوباره اختراع کرد

بزرگترین شرکت نرم افزارنویسی جهان قصد دارد با استفاده از اسکنر های دیجیتال، روش جدیدی برای تولید بارکد های آینده ابداع کند. مدیران مایکروسافت معتقدند این بارکدهای رنگی از ظرفیت و توان بیشتری برخوردارند


کد خبر : 03379 تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۸۸


بارکد

آیا CueCat را به یاد می‌آورید، همان بارکدخوانی که قرار بود خوانندگان مجلات و روزنامه‌ها را با اسناد دیجیتال پیوند دهد.

 

درست است که CueCat رفته رفته به فراموشی سپرده شده، اما ظاهرا مایکروسافت قرار است کار مشابهی را انجام دهد، چرا که تصور می‌کند این ایده که با استفاده از اسکنرهای دیجیتال اسناد چاپ شده را به محتوای آنلاین تبدیل کنیم، منطقی و قابل اجرا است.

 

به گزارش سی.نت، شما می‌توانید برچسب‌های مایکروسافت را مانند cuecat 2.0 تصور کنید که در این زمان احتیاج به تجهیزات خاصی ندارد. به جای آن برچسب‌ها، مایکروسافت از یک دوربین تلفن همراه برای اسکن کردن بارکد استفاده می‌کند و سپس، محتوای دیجیتال روی تلفن همراه نمایش داده می‌شود.

 

در طول سال گذشته برچسب‌های مایکروسافت روی جلد مجلات و روزنامه‌ها ظاهر شده‌اند. این برچسب‌ها هم‌چنین می‌توانند روی کارت‌های تجاری ، محصولات و حتی روی علائم خارج از خانه نیز ظاهر شوند.

 

مارجا کوپمانس، مدیر بازاریابی واحد start-up accelerator مایکروسافت در این باره گفت: "این برچسب‌ها ابرلینک‌های دنیای فیزیکی به حساب می‌آیند".

 

برچسب‌ها می‌توانند هرچیزی را از یک صفحه وب به یک بروشور آنلاین یا یک کارت تجاری الکترونیکی ارتباط دهند. برای مثال، مجله Golf Digest از این برچسب‌ها استفاده می‌کند تا مستقیما به ویدیوهای یوتیوب مرتبط شود و مستقیما توسط گوشی‌های هوشمندی چون آی‌فون مشاهده شوند.

 

این روش به مجلات امکان می‌دهد نه تنها مطالب خود را بنویسند، بلکه بتوانند ویدیوهای آموزشی را نیز نشریات خود بگنجانند.

 

برای خواندن این برچسب‌ها، کاربر کافی است یک نرم‌افزار کوچک را روی تلفن همراه خود دانلود کند. مایکروسافت نیز تلاش کرده است دسته گسترده‌ای از تلفن‌های همراه را پشتیبانی کند؛ از تلفن‌های جاوایی گرفته تا گوشی‌های هوشمند مانند ابزارهای ویندوزموبایل ، بلک‌بری و حتی آی‌فون.

بارکد2

استفاده از این برچسب‌ها چند سال پیش در آزمایشگاه‌های مایکروسافت آغاز شد و اکنون به یک واحد شروع منتقل شده تا به یکی از جدیدترین محصولات تجاری این شرکت تبدیل شود. از آن‌جا که شرکت‌ها و ناشران خودشان می‌توانند برچسب‌های خود را نصب و راه‌اندازی کنند، گروه برچسب‌گذاری مایکروسافت به طور باورنکردنی کوچک است.

 

کوپمانس در حین یک مصاحبه در این باره گفت: "با وجود آن‌که منابع زیادی برای استفاده فروشنده‌ها از استفاده از برچسب‌ها اختصاص داده شده، مایکروسافت این فناوری را رایگان در دسترس همگان قرار داده و مردم را تشویق می‌کند از این فناوری استفاده کنند. البته جنبه منفی این موضوع آن است که به این ترتیب مایکروسافت نمی‌داند چه کسی و چگونه از این برچسب‌ها استفاده می‌کند".

 

مدل تجاری آن نیز تا حدی ناواضح است .مایکروسافت هیچ هزینه‌ای از خوانندگان یا شرکت‌هایی که می‌خواهند این برچسب‌ها را تولید کنند، نمی‌گیرد.

 

کوپمانس گفت: " شما فقط به 50 درصد از این پروژه نگاه می‌کنید. این برچسب‌ها در هر زمینه‌ای، از مجله‌ها گرفته تا نشریات زرد ایتالیایی در ایستگاه‌های تراموای ایتالیا مورد استفاده قرار گرفته‌اند. ما معتقدیم سرویس پایه‌ای که هم‌اکنون ارائه می‌دهیم، رایگان خواهد بود، البته مایکروسافت ممکن است برای بعضی از سرویس‌های پیشرفته‌تر از کاربرانش هزینه دریافت کند".

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد