فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

پیاده‌سازی امضای دیجیتال و ایران کد در سامانه کدال بورس

خبرگزاری موج - رئیس سازمان بورس از پایان مراحل پیاده‌سازی امضای دیجیتال و روبه اتمام بودن تغییرات نرم افزاری برای اتصال سامانه کدال بورس وایران کد خبر داد.

به گزارش موج، علی صالح‌آبادی با بیان این که فرایند و مراحل مجهز کردن سامانه کدال به امضای دیجیتال از لحاظ فنی به پایان رسیده است، گفت: پس از بررسی‌ها و ارزیابی‌های صورت گرفته از سوی شرکت خدمات انفورماتیک راهبر (وابسته به وزارت بازرگانی) تاییدیه لازم مبنی بر پیاده‌سازی کامل امضای دیجیتال در این سامانه به سازمان بورس و اوراق بهادار ارایه شد.
وی گفت: برای همکاری با ایران کد نیز کار آغاز شده است، اما ابتدا لازم است زیر ساخت های نرم افزاری خودمان را آماده کنیم و بعد وارد فرآیند مذاکره با مجری ایران کد شویم که این کار با سرعت مناسبی در حال انجام است و به نتیجه می رسد، چرا که ما نیازمند این اتصال ها هستیم و این اقدامات شفافیت و گردش اطلاعات در بورس را افزایش می دهد.
وی خاطر نشان ساخت: با توجه به مقتضیات زمانی و شیوه های جدید تجارت و داد و ستد، چاره ای نداریم که به سوی بورس الکترونیک حرکت کنیم.
رئیس سازمان بورس با اشاره به اینکه فرایند صدور امضای دیجیتال و ایران کد برای کاربران این سامانه شامل ناشران بورسی و کاربران سازمانی (کارشناسان شرکت­ ها در بخش نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس) انجام می شود،‌ گفت: با اجرایی شدن این فرآیند، کلیه ناشران باید با استفاده از امضای دیجیتال وارد سامانه کدال شده و اطلاعات لازم را ثبت و ضبط کرده و برای سازمان بورس و اوراق بهادار ارسال کنند.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد:‌ امضای الکترونیک و ایران کد هم از اهمیت بالایی در بازار سرمایه برخوردار است. از همین رو، دربند 14 احکام پیشنهادی به این مقوله اشاره شده و آمده است وزرات بازرگانی موظف است با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تا پایان سال اول برنامه، تسهیلات و بسترهای لازم جهت استفاده بازار اوراق بهادار از امضای دیجیتال و ایران کد و گواهی الکترونیک در ارائه سفارش ها و انجام معاملات اوراق و کالاهای پذیرفته شده در بورس ها و بازارهای خارج از بورس و همچنین مبادله مدارک و اطلاعات بین ارکان و فعالان بازار اوراق بهادار را فراهم آورد.
وی در پایان تصریح کرد: هم اکنون همکاری خوبی در این زمینه وجود دارد،‌ اما با قید شدن آن در قانون قدرت بیشتری می یابد، چراکه برای حرکت به سمت بورس الکترونیک باید ازاین سامانه های وزارت بازرگانی بهره مند شده و به نحو مناسبی از آن استفاده شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد