فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

مزایا و معایب مدیریت ناوگان با GPS

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اینکه GPS قادر به ثبت موقعیت جغرافیایی وسیله‌ نقلیه، ثبت سرعت متوسط و انجام بسیاری دیگر از خدمات نوین است، گفت: سازمان راهداری به عملکرد GPS اعتقاد کامل دارد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» شهریار افندی زاده معاون وزیر راه و ترابری در حاشیه جلسه “هماهنگی راهداری زمستانی ” طی نشست خبری،در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر برتری دستگاه توخوگراف نسبت به GPS، اظهار داشت: پس از تصویب “آئین‌نامه ایمنی راه‌ها ” استفاده از GPS در تمامی وسایل نقلیه باری و مسافری جاده‌ای برای ثبت سرعت الزامی شد.

13871106_gps مزایا و معایب مدیریت ناوگان با GPS


وی با اشاره به اینکه GPS قادر به ثبت موقعیت جغرافیایی وسیله‌ نقلیه، ثبت سرعت متوسط و انجام بسیاری دیگر از خدمات نوین است، اظهار داشت: سازمان راهداری به عملکرد GPS اعتقاد کامل دارد ولی این در حالی است که به دلیل عدم اتصال کامل این دستگاه به مراکز اصلی بازبینی در کشور و هزینه‌بر بودن نصب آن در وسایل نقلیه عمومی باری و مسافری، استفاده گسترده آن در کشور به طور تخصصی انجام نمی‌شود.
معاون وزیر راه و ترابری با بیان اینکه دستگاه GPS به صورت سیستم ماهواره‌ای عمل می‌کند، اظهار داشت: ‌در صورتی که کد پستی منطقه مبداء و کد پستی محل مقصد را به دستگاه GPS ارائه دهید، این دستگاه قادر است طبق اطلاعات ماهواره‌ای خود، نزدیکترین و ایمن‌ترین مسیر را به کاربر نشان ‌دهد.
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه GPS به شرطی که سیستم پشتیبانی مطلوبی داشته باشد، عملکرد بسیار صحیح و تخصصی دارد، ادامه داد: دستگاه توخوگراف نیز ویژگی‌های خاصی دارد که GPS ندارد و این در حالی است که نمی‌توان هر دو دستگاه را بر روی وسایل نقلیه نصب کرد.
‌افندی زاده ادامه داد: در حال حاضر در اغلب نقاط دنیا از دستگاه GPS برای ثبت سرعت و دیگر اتفاقات رخ داده در وسیله نقلیه استفاده می‌کنند.
وی ادامه داد: در کشور ایران نیز لازم است پس از به کارگیری و شناسایی نقاط ضعف و قوت GPS در مدت زمان مشخص، با عملکرد‌های این دستگاه آشنا شد.
معاون وزیر راه و ترابری ادامه داد: GPS دستگاهی مدیریتی است و تمامی کارشناسان به عملکرد صحیح و تخصصی آن اذعان دارند اما این در حالی است که هنوز در کشور ایران نصب و عملکرد توخوگراف به طریق سنتی انجام می‌شود و حتی برخی دست‌کاری‌ها در آن موجب عدم ارائه سرعت دقیق وسیله نقلیه می‌شود.
افندی‌زاده ادامه داد: در حال حاضر تمایل اغلب کشورهای دنیا به سمت استفاده از GPS است و این دستگاه در کنار دوربین‌های ثبت تخلفات می‌تواند مدیریت صحیحی را در جاده‌های کشور اعمال کند.
‌به گزارش فارس دستگاه توخوگراف وسیله‌ای برای ثبت سرعت وسیله نقلیه است که دارای دقت زیادی است و در بسیاری از کشور‌ها از این دستگاه برای ثبت سرعت لحظه‌ای وسیله نقلیه استفاده می‌شود.
این گزارش حاکی است تا قبل از تصویب آیین‌نامه ایمنی راه‌ها، سازمان راهداری بر استفاده از توخوگراف در وسایل نقلیه باری و مسافری جاده‌ای تأکید داشت و این در حالی است که پلیس راهنمایی و رانندگی در تقابل با سازمان راهداری، بر نصب دستگاه GPS اصرار داشت.
به گزارش فارس یا تصویب آیین‌نامه ایمنی راه‌ها و الزامی شدن نصب GPS در وسایل نقلیه عمومی جاده‌ای، پلیس ‌راهنمایی و رانندگی در این کشمکش پیروز شد.
این در حالی است که اکثر کارشناسان سازمان راهداری کماکان بر مزایای فراوان توخوگراف نسبت به GPS تأکید دارند و مدعی هستند که GPS تنها قادر به ارائه سرعت متوسط وسیله نقلیه است و سرعت لحظه‌ای آن را نشان نمی‌دهد.
همچنین هم‌اکنون شرکت‌های بیمه در تمامی نقاط دنیا برای در راستای پرداخت خسارت به دنبال کشف سرعت لحظه‌ای وسیله نقلیه در لحظه تصادف هستند که GPS قادر به ارائه این اطلاعات نیست.
منبع: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد