فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

کارت هوشمند گواهینامه، گامی مهم در رسیدن به پلیس الکترونیک

امروزه گواهینامه رانندگی علاوه بر اینکه مجوزی جهت رانندگی افراد است، در برخی موارد به عنوان یک سند شناسایی هویت فردی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد بنابراین باید با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته ضریب امنیت را افزایش داد. در تولید گواهینامه هوشمند رانندگی از 3 تکنولوژی استفاده شده است.
1.
چاپ امنیتی: چاپ طرح ثابت بدنه کارت گواهینامه با استفاده از رنگ های با کد امنیتی خاص بر روی بدنه‌ای که امکان حکاکی لیزری، تصویر و مشخصات فردی را داراست انجام می‌گیرد. این دو قابلیت در کنار هم، اطلاعات فیزیکی درج شده برروی بدنه کارت را از جعل و سوء استفاده تا حد بسیار بالایی مصون نگه می‌دارد.

2.
هولوگرام امنیتی: طی فرآیند چاپ و تولید بدنه کارت، بر روی گواهینامه هولوگرامی نصب می‌گردد که با لحاظ موارد امنیتی طراحی و پیاده‌سازی گردیده است که این مورد نیز به افزایش ضریب اطمینان و عدم جعل گواهینامه کمک می‌نماید.


به نقل از: سایت خبری پلیس

3. استفاده از تراشه هوشمند: مهمترین مزایای استفاده از تراشه‌های هوشمند به شرح زیر می‌باشد:
-
 امکان بررسی و تأیید بسیار دقیق دارنده کارت بصورت امن.
-
جلوگیری از جعل هویت و جعل سند بصورت الکترونیکی.
-
در دسترس بودن اطلاعات مهم دارنده کارت در مکان‌های مختلف.
-
نگهداری اطلاعات مهم بصورت امن و کنترل دسترسی به آنها. در کارت های هوشمند گواهینامه رانندگی، به دلیل استفاده از تراشه با قابلیت‌های امنیتی و رمزنگاری بالا، این امکان فراهم شده است تا بتوان بصورت الکترونیکی نیز هویت راننده را مشاهده، کنترل و استفاده نمود. علاوه بر آن امکان ثبت تخلفات دارنده گواهینامه توسط دستگاه های در اختیار پلیس در حافظه تراشه کارت نیز وجود دارد که این اطلاعات در مواقع مورد نیاز توسط پلیس و یا ارگان های ذیربط از تراشه کارت قابل استخراج جهت اتخاذ تصمیم مقتضی می‌باشد. هم اکنون گواهینامه هوشمند رانندگی در فاز پایلوت و در سطح استان تهران به خوبی و موفقیت پشت سر گذاشته شده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد