فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

GPS در خدمت تیراندازان/ کمانداران داوران مسابقات جهانی بودند

فینال چهل و پنجمین دوره مسابقات تیراندازی با کمان قهرمانی جهان در شرایطی برگزار شد که تا این زمان شاهد قضاوت خود کمانداران درمسابقات جهانی توسط سیستم های پیشرفته GPS بودیم.

 به گزارش خبرنگار مهر، هرچند در رقابت های قهرمانی تیروکمان جهان در آلمان و جام های جهانی دو سال گذشته نیز شاهد محاسبه امتیازات از طریق سیستم GPS بوده ایم اما قضاوت این دوره از مسابقات در کنار تمامی نظم و ترتیب و سیستم های متنوع الکترونیکی که کره ای ها برای مسابقات در نظر گرفته بودند از نکات جالب مسابقات بود.

از ابتدای مسابقات تا پایان مراحل حذفی انفرادی و تیمی، تیراندازان خود داوری مسابقه را برعهده داشتند و تنها داوران ناظر بر عملکرد آنها بودند تا مشکلی پیش نیاید البته این سیستم در ایران نیز به نوعی دستی اجرا می شود.

در دور مقدماتی هر سه تیرانداز بعد از زدن سه تیر خود به سمت سیبل ها حرکت کرده ، یکی امتیازات را می خواند، یکی دستی می نوشت و یکی بر صفحه ای دیجیتال با سیستم GPS که به شکل سیبل تیروکمان است با کمک یک قلم الکترونیکی امتیازات را محاسبه می کرد.

بدین ترتیب در کمتر از 10 ثانیه تمامی امتیازات در اختیار سر داور مسابقه قرار گرفته و بر روی تلویزیون بزرگ استادیوم بزرگ مونسو در اولسان کره به نمایش در می آمد. در فاصله هر 50 متر نیز یک صفحه بزرگ اسکوبورد برای نمایش نتایج در پشت سر تیراندازان و برای استفاده کادر فنی و مربیان نصب شده بود. در بین تماشاگران نیز چنین امکاناتی نصب شده بود که در نوع خود در مسابقات جهانی بی نظیر بود.

شاید قضاوت تیراندازی با کمان در تمام دنیا جزو معدود رشته هایی باشد که داوری دیدارها ابتدا برعهده خود ورزشکار است و تنها داوران بر امتیاز دهی آنها نظارت می کنند که خود این مسئله نوعی اعتماد به نفس را در تیرانداز القا می کند.

اما نحوه امتیاز دهی در فینال مسابقات جهانی تیروکمان متفاوت است. امتیاز هر تیرانداز و هر کماندار از طریق سرداور در ورزشگاه قرائت می شود و برعکس مسابقات مقدماتی و حذفی تماشاچیان می توانند ورزشکار را تشویق کنند.

تیرانداز نیز موظف نیست مسیر 70  متری را برای برداشتن تیر خود طی کند بلکه داوطلبان، مسئولیت این کار رابر عهده دارند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد