فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

ردیابی افراد با استفاده از مشخصات بیومتریک

 معاون فناوری اطلاعات ناجا از بیومتریک شدن گذرنانه ها خبر داد و گفت: در حال حاضر پایلوت صدور گذرنامه ها حاوی مشخصات بیومتریک فرد راه اندازی شده است.

سردار سلطانی: طبق اعلام ایکائو تا سال 2010 باید کلیه گذرنامه های کشورهای دنیا بیومتریک و در این گذرنامه ها مشخصات بیولوژیکی فرد درج شده باشد.

وی با تاکید بر اینکه از نظر ما گذرنامه الکترونیکی و بیومتریک تقریبا یکسان هستند افزود: در گذرنامه های بیومتریک یکسری مشخصات خاصی طبق استانداردهای جهانی ثبت می شود که برخی از این استانداردها اجباری و برخی دیگر اختیاری هستند.

سلطانی با بیان اینکه برخی از این مشخصات اعلام شده است، اظهار داشت: این مشخصات به صورت عمومی در کشور منتشر نشده است و نمی توان جزئیات آن را اعلام کرد ولی طبق برنامه قرار است مشخصات بیومتریک جزء مشخصاتی باشد که در چیپ گذرنامه ها ثبت خواهند شد.

وی یکی از مشخصات بیومتریک را اثر انگشت دانست و ادامه داد: در حال حاضر در گواهینامه هوشمند اثر انگشت فرد جزء یکی از مشخصاتی است که در چیپ این نوع گواهینامه ها وجود دارد. ما از این مرحله عبور کرده ایم و حدود 60 هزار گواهینامه هوشمند در تهران میان مردم توزیع شده است.

معاون فناوری اطلاعات ناجا با تاکید بر اینکه لزومی ندارد که برای شروع کلیه مشخصات بیومتریک در چیپ ثبت شود خاطرنشان کرد: برای صدور گذرنامه های بیومتریک پایلوت گذرنامه الکترونیکی را راه اندازی کردیم و به تدریج وارد فاز عملیاتی می شویم.
منبع: خبرگزاری مهر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد