فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

فروش محصولات RFID در سال 2009 تقریبا برابر با 5.56 بیلیون دلار

  IDTechEx   اعلام نموده است ، طی تحقیقاتی که توسط این شرکت به انجام رسیده است، استفاده از RFID در جهان بین سال های 2009 تا 2019  مدام در حال افزایش است.این تحقیق برخی مسائل غیر قابل پیش بینی را در برخی از راه های کاربردهای این محصول ارائه اده است.

ارزش بازاری RFID در سال 2009:

IDTechEx ، طی تحقیقات انجام شده خود ، یافته است که در سال 2009  ارزش دلاری وارده به بخش RFID برابر 5.56 بیلیون دلار خواهد بود که این میزان نسبت به سال گذشته (2008)  که 5.25  بیلیون دلار بوده است افزایش در خور توجهی خواهد داشت.

این آمار خرید و فروش تگ ها ، کارت خوان ها، سرویس دهی های انجام شده در این زمینه و همچنین کارت خوان ها، ساعت ها، جلیقه ها و زنجیر هایی که تگ ها در آن ها تعبیه شده است را شامل می گردد. اکثر این پرداخت ها مربوط به بخش کارت های هوشمند RFID و سرویس رسانی های انجام شده در این زمینه خواهد بود که حدود 2.99 بیلیون دلار را به خود اختصاص داده است.

 بازار RFID در حال رشد است و مقداری زیادی از این آمار و ارقام و سرمایه گذاری ها در این حوزه، توسط ادارات دولتی انجام می گردد. مقوله هایی چون  حمل و نقل و ترابری، پاسپورت، کارت های ملی و.. از این دسته است.

کاربرد های  مهم RFID  ، و مواردی که در سال 2009 پر رنگ تر جلوه خواهند کرد...

تگ گذاری لباس ها توسط شرکت های تولید کننده آن ها همانند شرکت و اسپانسر بزرگ امریکایی، apparel  ، یکی از این  نمونه هاست . این شرکت در حال حاضر  در حال اجرای یک فاز از پروژه خود است که برای انجام آن از 200 میلیون تگ RFID برای تگ گذاری البسه خود، تا پایان سال 2009 استفاده می کند.

تگ گذاری حیواناتی چون : خوک و گوسفند با سرعت قابل ملاحظه ای در حال افزایش است تا آن جا که  این موضوع در برخی کشور ها برای مراکز دامپروری به یک نیاز قانونی تبدیل شده است و بدون پیاده سازی این  طرح، آن دامپروری مجوز فعالیت نخواهد داشت. حدود 105 میلیون تگ از کل آمار داده شده برای استفاده از RFID در این زمینه  پیش بینی شده  است که بیشتر آن مربوط به دو کشر استرالیا و چین است.

تقریبا نزدیک به 350 میلیون بلیت هوشمند (مجهز به تگ رادیو فرکانسی ) در سال 2009 برای مقاصد حمل و نقل بین شهری و برون شهری پیش بینی شده است.

تگ گذاری محموله های باری و چمدان ها و کیف های مسافرتی ، با 225 میلیون تگ Passive از نوع UHF در سال 2009 انجام خواهد شد.  طبق این پیش بینی، در مجموع، 2.35 بیلیون تگ در سال 2009 به فروش خواهد رسید که با میزان فروش این محصول در سال 2008 که برابر 1.97 بیلیون دلار  ، و در سال 2006 که 1.74 بیلیون دلار  و در سال 2005 که 1.02  بیلیون دلار بوده است ، قابل مقایسه است. 

 

برگرفته از سایت شرکت طراحان کنترل شرق

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد