فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

طرح نصب ساماندهی موقعیت یاب (GPS) خودروی پراید

طی مراسمی با حضور اعضای هیئت مدیره سایپا، مرکز دانش و صنعت سایپا، ‌طرح نصب ساماندهی موقعیت یاب (GPS) خودروی پراید، سامانه مدیریت هوشمند ناوگان امدادی افتتاح و خودروی شوکای جدید رونمایی شد.
 در ابتدای این مراسم که در محل هتل المپیک تهران برگزار شد، مدیرعامل شرکت امداد خودرو سایپا با بیان اینکه برخلاف سایر امدادها، امداد خودرو تفاوت ماهیتی دارد، گفت : کاهش زمان انتظار شاخص کلیدی برای تمام سیستم های امدادی است .
سعید مارکلایی در مراسم افتتاح طرح نصب سامانه موقعیت یاب خودرو پراید گفت: برای کاهش زمان انتظار، اجرای چند پروژه با هدف تامین نیاز مشتری و ارائه خدمات در محل، عملیاتی شد .
وی افزود:براساس شاخص عملکردی ، زمان انتظارمشتری در سال 1384 تا 1387 از 41 دقیقه به 37 دقیقه کاهش یافته و این شاخص در شهرستانها در همان سال از 45دقیقه به 38 دقیقه رسیده است . درحال حاضر میانگین زمان انتظار در کشور از 41 دقیقه به 37 دقیقه کاهش یافته است.
 مدیرعامل امداد خودرو سایپا افزود: امدادخواه، ناوگان امدادی و مرکز کنترل عملیات امدادی برای کاهش زمان انتظار از ارکان اساسی سیستم امدادی هستند و مهمترین موضوع آن است که محل حادثه در کمترین زمان ممکن شناسایی شود و تنها راه حل آن، استفاده از سیستم موقعیت یاب GPS نصب شده برروی خودرو است . وی گفت : این سیستم با طراحی ایرانی دارای اعداد و ارقام فارسی ،ساعت ، قبله نما و طول وعرض جغرافیایی است و هرگونه شعار، تبلیغات و یا پیامی از طریق این سیستم برای فرد قابل مشاهده است.
مدیرعامل امداد خودرو سایپا گفت : برای ارائه خدمات ، سیستم موبایل سرویس سال گذشته در هفت استان کشور گسترش یافت و به بهره برداری رسید که بخشی از خدمات خارج از شبکه و بخشی از آن در محل به مشتری ارائه می شد.
مارکلایی با اشاره به اینکه خدمات ارائه شده از دوجنس هستند، توضیح داد: برخی از خدمات اضطراری است که براساس نیاز مشتری در محل خودرو رفع عیب می شود و نوع دیگر،  خدماتی است که فوری نیست و براساس برنامه زمان بندی شده  خاص ارائه می شود. وی همچنین در خصوص افتتاح سامانه هوشمند ناوگان امدادی گفت : با راه اندازی این سامانه می توان زمان انتظار را تا پنج دقیقه کاهش داد و از سوی دیگر با شناسایی محل جغرافیایی برای امدادرسانی ، مشتری را به اولین نمایندگی امداد خودرو هدایت کرد.
مارکلایی با بیان اینکه بیش از 40 درصد خدمات در تهران انجام می شود خاطر نشان کرد: پراکندگی نمایندگی ها در سراسر کشور هر گونه خدمات امدادی خودرو را برای مشتریان گروه سایپا دارند.
وی از نصب نرم افزار سامانه مدیریت هوشمند ناوگان امدادی بر روی 60 خودروی امدادی خبر داد و گفت: این طرح حدود 5 دقیقه زمان انتظار در اعزام را کاهش می دهد چرا که به صورت آنلاین موقعیت امداد خواه را نشان می دهد. مارکلایی در ادامه ابراز امیدواری کرد: در فاز دوم این طرح بتوانیم طرح تعمیر از راه دور را داشته باشیم که با دریافت اطلاعات خودرو می توان پیغام های لازم را به مشتری بدهیم.

 

طرح‌های امدادخودروی سایپا
در هر سیستم امداد تشخیص محل حادثه یا واقعة شناسایی نزدیک‌ترین واحد امدادی از مهم‌ترین ارکان امدادی است. امدادخودرو سایپا برای کاهش زمان انتظار و مکانیزه کردن سیستم امداد دو محصول جدید را به کار گرفته است.
1. سامانه موقعیت‌یاب (GPS) خودروی پراید این محصول درحال حاضر برای خودروی پراید تهیه شده ولی قابل نصب بر روی تمامی خودروهای گروه می‌باشد، و دارای قابلیت‌های متفاوتی از جمله (قبله‌نما، قطب‌نما و طول و عرض جغرافیایی و سیستم ناوبری و موقعت‌یابی) می‌باشد:
2. در مرحلة دوم این طرح با اتصال ECU خودرو به این سامانه و بکارگیری زیرساخت‌های ارتباطی اطلاعات فنی خودرو به مرکز‌داده ارسال شده و پس از پردازش فرمان‌های صوتی یا نوشتاری به مالک خودرو اطلاع‌رسانی می‌شود.
 3. سامانه مدیریت هوشمند ناوگان امدادی (AVL) یا کابران اپراتورهای مرکز کنترل عملیات امدادخودرو سایپا با بکارگیری این سیستم می‌توانند در حداقل زمان ممکن پس از تشخیص محل امدادخواه نزدیک‌ترین واحد امدادی را شناسایی و اعزام نماید. کاهش میانگین زمان انتظار خدمات امدادی و سرعت در ارائه خدمات از مزایای این سیستم است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد