X
تبلیغات
رایتل

فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

سومین کنفرانس خاورمیانه ای RFID و حضور کم رنگ

اکنون زمان بالندگی قابلیت های فرآیند فرارسیده است و رکود شاخص های اقتصادی و استقرار بحران های مالی فرصتی مناسب و استثنایی برای بازی تغییرات در ساختار فناوری بوجودآورده است. سازمان ها و بنگاه های بزرگ وکوچکی که منتظرند تا محیط اقتصادی اشان دستخوش بهبود و تحول خوش آیندی گردند،گرفتار اشتباه جبران ناپذیری شده اند.آنان با از دست دادن این فرصت طلایی نادانسته منافع بسیاری را به هدر خواهند داد و البته دیگر سازمان های پیشرویی که با تسلط بر قابلیت دسترسی به منابع و زمان به توسعه طراحی و اجرای فناوری روزآمد کوشش ورزیده اند،به ایجاد و کسب بالاترین فرم افزایش سود رقابتی دست یازیده اند و در این میانRFID به عنوان فناوری برتر سال های اخیر نقش خودرادرسروشکل دادن به فرآیندهای سازمان به صورت اعجاب انگیزی ایفاءمی کند و از همین رواست که RFID به شاه کلید برجسته فناوری دراروپا تبدیل شده است. 

ازسال2006 تا2008کاربران و وندورهای RFID دراروپاجهت گسترش وهمه گیرنمودن این فناوری با همکاری مجدانه گام های استواری برای ارتقاء ورشد زنجیره ارزش RFID برداشته اند.وعزم و اراده جهانی از همه گروه ها،سازمان ها و بنگاه های اقتصادی گرفته تا مصرف کنندگان و مردم عادی برای اشاعه RFID تعجب برانگیز است.

اتحادیه اروپا برای ارتقاء شرایط رقابتی فناوری RFID و توسعه پیشرفت های آن و تقویت ورشد اقبال محیط سیاسی RFID درسطح اروپا طی بیانیه ای بسترهای کلان راهبری رافراهم ساخته است.

امروزه RFID فقط تگ ها و یا بارکد های الکترونیکی نیستند،بلکه با ارتباط به پایگاه داده ها واتصالات شبکه ای همچون اینترنت تبدیل به ابزاری قدرتمندبرای تحویل خدمات و کاربردهای کلیدی بسیار آن متناسب با عوامل محیطی خود می شوند.

اما در ایران علی رغم انجام چند پروژه بزرگ RFIDدرشرکت های همیشه پیشرو صنعتی و راه اندازی سندیکای شناسایی و مکانیابی با حمایت وزارت صنایع،هنوزاین فناوری درمیان مدیران و تصمیم سازان صنایع و سازمان های بزرگ ناشناخته مانده است و سومین همایش RFID با حضور کم رنگ شرکتهای تولید کننده و واردکننده RFID و سازمانهای مصرف کننده، به محلی جهت ارائه مقالاتی تکراری و حضور تبلیغاتی چند شرکت تبدیل شد تا خستی برگزارکنندگان آن در وجودشان باقی بماند. 

البته شاید انتخابات ریاست جمهوری و مشکلات سیاسی پس از آن و تغییر دولت، یکی از مواردی باشد که علیرغم استقبال جهانی و حضور گرم و پرشور در سمینارهای قبلی ، موجب فراموشی دست اندرکاران و دولتمردان شده است که جای دارد با توجه به گستردگی واهمیت RFID در میان قدرت های بزرگ جهانی ،دولتمردان وتصمیم گیران ومدیران تاثیرگذارکشور خیلی زود و با نگاهی دقیق تروبینشی ژرف تر به این پدیده موثرتکنولوژیک در عرصه مدیریت کلان واستراتژیک، از این فناوری به سوی اهداف چشم انداز،بالاترین استفاده ممکن را بنمایند.

تاریخ ارسال: سه‌شنبه 27 مرداد 1388 ساعت 18:01 | نویسنده: محمد روهینا | چاپ مطلب
نظرات (0)
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
نام :
پست الکترونیک :
وب/وبلاگ :
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد