فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

ایجاد شناسنامه الکترونیکی هوشمند خودور توسط فن آوری RFID

مهندس توسلی مهر معاون مهندسی سازمان و سیستم های  شرکت ایران خودرو  در نشست هم اندیشی کاربردی نمودن استفاده از فن آوری RFID در صنعت خودرو و جامعه اظهار داشت: ایجاد شناسنامه الکترونیکی هوشمند خودور توسط فن آوری RFID در ارتقاء سطح کیفی فرایند های تولید و افزایش رضایتمندی مشتریان در سرویس خدمات پس از فروش گامی مهم برخواهد داشت. در این طرح کمیته راهبری فن آوری های شناسایی و ردیابی شرکت ایران خودرو  استانداردی را در زمینه سخت افزار و نرم افزار برای استفاده از  فن آوری RFID بر روی خودرو  تدوین کرده است.

وی ادامه داد:در این استاندارد علاوه بر چگونگی ذخیره اطلاعات بروی tagو پایگاه متمرکز، جانمایی tag  برروی خودرو نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: شرکت ایران  خودرو بر این باور است که استفاده از شناسنامه الکترونیکی بر روی خودرو  علاوه بر کاربردی های آن در این شرکت همچنین می تواند فرایند های جامعه را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

وی ادامه داد: از این رو تصمیم مدیریت ارشد ایران خودرو بر این باور است که ایجاد یک نشست هم اندیشی با مسئولان و سازمانهای مرتبط  طرح موضوع گردد و کاربردهای آن در جامعه مورد بررسی قرار گیرد و با ایجاد یک کارگروه ملی طرح به صورت کلان در جامعه مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

  معاون مهندسی سازمان و سیستم های شرکت ایران خودرو افزایش تولید محصول ، تامین  روزانه 5 میلیون قطعه برای تولید سه هزار خودرو در روز، تنوع محصولات ، تحت کنترل در آوردن تامین قطعات در زنجیره تامین با توجه به تعداد سازندگان و پاسخگویی به نیاز خدمات پس از فروش با توجه به تنوع محصولات و قطعات از دلایل استفاده از ضرورت های بکار گیری RFID در ایران خودرو عنوان کرد.

وی همچنین به منافع حاصل از بکار گیری RFID در ایران خودرو اشاره کرد و گفت: افزایش میزان سطح کیفیت محصولات تولیدی، کمک به کاهش هزینه های تولیدی محصولات، افزایش رضایت مندی مشتری در خدمات پس از فروش  وافزایش دقت و اطمینان از صحت انجام عملیات پیچیده یا تکراری از مزایای به کار گیری RFID است.

توسلی مهرگفت: افزایش توانمندی در مدیریت کنترل ترافیک شهری، افرایش توانمندی در مدیریت سوخت، تسهیل در کسب و کار ، مدیریت زمان وارتقاء‌ضریب ایمنی خودروها در برابر سرقت از  مزایای به کارگیری  RFID در جامعه است.

معاون مهندسی  سازمان و سیستم های  شرکت ایران خودرو  با  بیان  اینکه  در خصوص نوع ابزار و تجهیزات مورد استفاده در RFID تا کنون قوانین جامع تنظیم و ابلاغ نشده است اظهار داشت: در خصوص نحوه کاربرد RFID در صنعت خودرو سازی  قوانین مدون و مناسبی  وجود ندارد.

وی  اظهار داشت : در  بخش تامین زیر ساختها و توسعه، در بخش سازمان دهی و جهت دهی، در زمینه فرهنگ سازی و در بخش تامین تجهیزات بر مبنای استانداردها متولیان مناسب برای کنترل و توسعه هدایتمند تکنولوژی RFID در کشور و جود ندارد.

 گفتنی است که در این نشست هم اندیشی نمایندگانی از وزارت راه و ترابری ، وزارات ارتباطات و فنآوری اطلاعات ، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ، رئیس کل بیمه مرکزی ، معاونت راهنمایی و رانندگی ، معاونت مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا ، معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران ، ستاد مرکزی معاینه فنی خودرو، مرکز گسترش فنآوریهای اطلاعات (مگفا) ،تعدادی از شرکتهای خودرو سازی ، تعدادی از شرکت های ارائه دهنده خدمات RFID شرکت کرده اند و نظرات خود را در خصوص کاربردی کردن این فن آوری در جامعه بیان کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد