فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

امکان جاسوسی و ردیابی گوشی ‌های تلفن همراه وجود دارد

واحد مرکزی خبر - سردبیر مجله جهان دیجیتال در قاهره گفت امکان شنود و ردیابی گوشی های تلفن همراه حتی در صورت خاموش بودن این گوشیها وجود دارد.

به گزارش شبکه تلویزیونی بی.بی.سی عربی، «خالد حسن» در مصاحبه با این شبکه تلویزیونی، درباره جاسوسی بعضی شرکتهای مخابراتی از تلفن‌های همراه مشترکان گفت امروز گوشی های تلفن همراه مورد توجه بسیاری از دزدان و نفوذگران قرار گرفته است. در جهان بسیاری از نفوذگران به جای فعالیت در زمینه رایانه های شخصی و لپ‌تابها، در زمینه نفوذ در گوشی‌های تلفن همراه فعالیت می کنند. بعضی از پیامها یا فایلهایی که برای کاربران گوشی تلفن همراه ارسال می شود، حاوی نرم افزارهای جاسوسی است.

وی افزود نفوذگران با استفاده از این برنامه های می توانند به اطلاعات شخصی موجود در گوشی تلفن همراه دسترسی پیدا کنند. افرادی که پست الکترونیکی خود را با گوشی تلفن همراه چک می کنند، با خطر بیشتری روبرو هستند. زیرا باز کردن نامه های الکترونیکی می تواند باعث نصب شدن این برنامه های روی گوشی تلفن همراه افراد شود.

با نصب این برنامه، اطلاعات شخصی کاربران برای دزدان و نفوذگران ارسال می شود. بعضی از این نرم افزارهای جاسوسی به عنوان نرم افزار مقابله با جاسوسی معرفی و عرضه می شود.

وی ادامه داد دولت‌ها، شرکت‌ها یا افرادی که به دنبال دسترسی به اطلاعات شخصی افراد هستند، می‌توانند با استفاده از این نرم افزارها بدون آگاهی یافتن کاربر، به اطلاعات شخصی وی دسترسی پیدا کنند. متاسفانه کاربران فرهنگ لازم برای استفاده از گوشی‌های تلفن همراه را ندارند. اصلی ترین خطر برای دارندگان گوشی تلفن همراه، باز گذاشتن بلوتوث این گوشی هاست.

وی گفت بسیاری از شرکت‌ها برنامه‌هایی را برای حمایت از اطلاعات شخصی کاربران و مقابله با نر افزارهای جاسوسی عرضه می کنند. کاربران می توانند از این برنامه های ضدجاسوسی استفاده کنند و همواره آنها را به روز نگهدارند.

وی اظهار داشت نرم‌افزارهایی وجود دارد که می‌تواند حتی در صورت خاموش بودن یا «اف لاین» بودن گوشی تلفن همراه، به کار خود ادامه دهد. این بسیار خطرناک است که فرد تصور می‌کند، گوشی تلفن همراه وی خاموش است و خطری ندارد، اما در عمل گوشی او در دسترس نفوذگران است. امکان ردیابی و شناسایی محل افراد حتی در صورت خاموش بودن گوشی تلفن همراه یا استفاده نکردن از آن هم، وجود دارد.

امکان جاسوسی از نسل سوم تلفن‌های همراه بیشتر از گذشته فراهم شده است. نصب کردن نرم افزارهای ضدجاسوسی می تواند کار نفوذگران را برای دسترسی به گوشی تلفن همراه افراد دشوارتر کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد