فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

احتمال از کار افتادن سرویس GPS تا سال ۲۰۱۰

ناتوانی دولت آمریکا در اداره سیستم مکان یابی جهانی موسوم به GPS باعث شده تا بر طبق برآوردهای کارشناسی این سیستم تا سال ۲۰۱۰ از کار بیفتد.

اداره ذی حسابی دولت آمریکا و چند نهاد مستقل و بی طرف دیگر با انتشار گزارشی مشترک اعلام کردند برای تداوم فعالیت سرویس جهانی جی پی اس باید از ماهواره های جدیدی در فضا استفاده شود و مشخص نیست که آیا نیروی هوایی آمریکا که وظیفه تامین و مدیریت این ماهواره ها را بر عهده دارد چنین کاری خواهد کرد یا خیر.

به گزارش فارس به نقل از Register، برای جلوگیری از این مشکل باید سه سال پیش ماهواره های جدیدی در فضا قرار می گرفت، اما هزینه این کار ۸۷۰ میلیون دلار بیش از رقم پیش بینی شده و شرایط دشوار اقتصادی موجود اجرای این برنامه را دچار مشکل نموده است.

فناوری جی پی اس برای موقعیت یابی افراد، اتومبیل ها و … مورد استفاده قرار می گیرد و بسیاری از نرم افزارها، برنامه های رایانه ای و سرویس های تحت وب با استفاده از آن کار می کنند و از کار افتادن این سیستم مشکلات بسیار زیادی را به وجود خواهد آورد.

اما نیروی هوایی آمریکا اعلام کرده که در حال حاضرخدمات جی پی اس با استفاده از ۲۴ ماهواره در سراسر جهان ارائه می شود و در ماهواره های اضافی در صورت لزوم به کار گرفته خواهد شد.

مقامات این نیرو تاکید کرده اند که سرویس جی پی اس از کار نخواهد افتاد و مساله تحت کنترل بوده و تنها خطرات کوچکی وجود دارد که با ارتقای کیفیت عملکرد ما برطرف خواهد شد.

علیرغم این اظهار نظر بحران اقتصادی در امریکا موجب شده تا برخی صاحب نظران در مورد صحت این ادعاها و توانایی آمریکا برای اداره سرویس جی پی اس اظهار تردید کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد