فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

نرم‌افزار جامع مدیریت اموال کارنمارایانه مبتنی بر بارکد و RFID

ایتنا - با توجه به حجم بالای اموال در ادارات و سازمان‌ها، امکان نگهداری آمار و اطلاعات و اموال گردانی در سازمان‌های بزرگ بسیار دشوار و گاه غیرممکن است و بعضاً در زمان اموال گردانی مغایرت‌های بی‌شماری به چشم می‌خورد که ردیابی آن کاری طاقت‌فرسا و گاهی غیرممکن خواهد بود.



برای نگهداری دقیق این اطلاعات همچنین کنترل اموال مستهلک و ارائه گزارشات مدیریتی، جهت جمعداری اموال و محاسبه استهلاک به روش ساده شرکت کارنما رایانه (www.karnama.com) نرم‌افزار اموال مبتنی بر بارکد و یا RFID را ارائه نموده است.
این نرم‌افزار که مدیریت اموال را بر عهده دارد با ویژگی کاربری بسیار آسان و حذف ورود اطلاعات به صورت دستی و به حداقل رساندن خطا در ورود اطلاعات امکان نگهداری اطلاعات اموال و دارایی‌های ثابت و اموال گردانی را برای بسیاری از سازمانها امکان پذیر نموده است.

در این روش طبقه هر کالا، طبق آیین نامه دولتی اموال و کدینگ خاص دارای یک شماره منحصر به فرد در سیستم می‌گردد. این کد به صورت یک بارکد و یا یک Tag RFID روی آن کالا الصاق می‌گردد و همین طور برای هر پرسنل و هر اتاق یک کد منحصر به فرد وجود دارد و اموال به یک شخص منتسب می‌گردد.

هرگونه جابجایی اموال بین اشخاص و یا اتاق‌ها و یا خروج یک کالا از سازمان در سیستم ثبت می‌گردد. اموال گردانی با استفاده از یک دستگاه کامپیوتر پرتابل (Hand held ) انجام می‌گردد. به این صورت که بارکد الصاق شده بر روی کالا به وسیله دستگاه خوانده می‌شود و سابقه آن کالا در سیستم مشخص می‌شود و مغایرت نمایش داده می‌شود.

روش دیگر برای شناسایی خودکار اموال روش مبتنی بر RFID می‌باشد.
در این روش نواع مختلفی از Tag و یا Readerها وجود دارند. Tagهای RFID بر روی هریک از اموال الصاق می‌گردند. لازم به ذکر است در این روش نیازی نیست که RFID Reader به Tagها نزدیک شوند، Tagها می‌توانند مخفی باشند و همزمان با هم خوانده شوند. مثلاً در نوع خاصی از RFID اموال گردان در یک اتاق از فاصله 10 الی 15 متری می‌تواند با اجرا کردن نرم‌افزار اموال روی کامپیوتر پرتابل کلیه Tagهای روی اموال را بخواند و یا در زمان خروج یک کالا از سازمان به طور اتومکاتیک اطلاعات کالای خارج شده ، زمان و ساعت خروج ثبت می‌گردد و برگه خروج صادر می‌گردد و در نرم‌افزار کالا به عنوان کالای خروجی در نظر گرفته می‌شود.

با توجه به برتری‌های ذکر شده فوق و به علت تسریع در عمل اموال گردانی و درگیر نشدن تعدادی از پرسنل، هزینه‌های اموال گردانی نیز بسیار کاهش می یابد و به علت حذف ورود اطلاعات به صورت دستی امکان خطا به حداقل رسیده و سرعت به بالاترین حد ممکن افزایش می‌یابد.

حداقل تجهیزات سخت‌افزاری برای استفاده از این روش یک دستگاه کامپیوتر پرتابل و یک دستگاه پرینتر بارکد می‌باشد.
این نرم‌افزار هم اکنون در بسیاری از سازمان‌های دولتی نصب و در حال کار می‌باشد.

شرکت کارنما (88100202) رایانه امکان نصب نرم‌افزار به صورت آزمایشی و بازدید از مکان‌هایی که نرم‌افزار در آن اجرایی گردیده است را برای سازمانها فراهم آورده است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد