فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

ساخت سریعترین اسکنر بارکدجهان توسط استادایرانی دانشگاه کالیفرنیا

گزارش خبرگزاری مهر، دکتر بهرام جلالی استاد ایرانی دانشگاه کالیفرنیای آمریکا به همراه دو تن از همکارانش اسکنری را ساخته اند که حدود یکهزار بار سریعتر از فناوری است که هم اکنون مورد استفاده متخصصان قرار می گیرد.

بارکدها در سراسر آمریکا و نقاط مختلف جهان کاربردهای بسیار گسترده ای دارند. از سوپرمارکتها گرفته تا کارخانجات و بانکهای خونی از بارکدها برای ارائه مشخصات کالاها به عنوان شناسنامه آن استفاده می کنند.

فناوری نوینی که از سوی دکتر جلالی و همکارانش ارائه شده است در مقایسه با فناوریهای فعلی از سرعت خیره کننده تری برخوردارند.

به گفته این محققان، اسکنرهای خواننده بارکد در سراسر جهان کاربرد دارند با این حال استفاده از فناوریهای فعلی در خواندن دقیق آنها با مشکلات و چالشهای خاص خود همراه است.

به گزارش مهر، دکتر جلالی گفت: این فناوری نوین حاصل 15 سال تلاش مستمر است. با این حال داغ بودن بازار تجاری آن می تواند به عنوان نقطه دلگرم کننده ای در نظر گرفته شود.

ارزشمند بودن سرعت این اسکنر به هنگام استفاده از حجم انبوهی از وسایل و سیستمها و از جمله موارد مرتبط با بانکهای خونی به چشم خواهد آمد

به گزارش مهر، بارکدها با استفاده از دو مکانیسم متفاوت از هم خوانده می شوند. در روش نخست، پرتوی لیرزی به اسکن برداری از الگوهای سیاه و سفید پرداخته و در مکانیسم دوم، اسکن بارکدها با استفاده از سیستمی همچون دوربین دیجیتالی صورت می گیرد که به ثبت تصویر از بارکد پرداخته و آن را روانه رایانه می کند.

دکتر جلالی در توصیف این فناوری نوین گفت: در مرحله نخست بارکد را در قالب طیفی از پالس لیزری کدگذاری می کنیم و در ادامه نقشه ای از این طیف ارائه می کنیم.

به گفته وی و تیم تحقیقاتی اش ارزشمند بودن سرعت این اسکنر به هنگام استفاده از حجم انبوهی از وسایل و سیستمها به چشم خواهد آمد. از آن گذشته بالا بودن سرعت این اسکنر در موارد استفاده برای بانکهای خونی جنبه حیاتی پیدا می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد