فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

رد احتمال از کار افتادن GPS توسط ارتش آمریکا

به دنبال انتشار گزارشی در مورد احتمال از کار افتادن سرویس جی پی اس توسط اداره ذی حسابی امریکا، نیروی هوایی این کشور اعلام کرد که چنین مساله ای صحت ندارد و این سرویس به مدت طولانی در دسترس خواهد بود.


به گزارش فارس به نقل از وی ان یونت، اداره ذی حسابی آمریکا تاکید کرده بود که به علت عدم استفاده از ماهواره های جدید استفاده از سیستم موجود حداکثر تا سال 2010 ممکن است. شرکت بوئینگ که مسئول طراحی این ماهواره ها بوده به علت مشکلات اقتصادی قادر به عمل به تعهدات خود نبوده است.
اما نیروی هوایی آمریکا اعلام کرده که در حال حاضرخدمات جی پی اس با استفاده از 24 ماهواره در سراسر جهان ارائه می شود و در ماهواره های اضافی در صورت لزوم به کار گرفته خواهد شد.
مقامات این نیرو تاکید کرده اند که سرویس جی پی اس از کار نخواهد افتاد و مساله تحت کنترل بوده و تنها خطرات کوچکی وجود دارد که با ارتقای کیفیت عملکرد ما برطرف خواهد شد.
علیرغم این اظهار نظر بحران اقتصادی در امریکا موجب شده تا برخی صاحب نظران در مورد صحت این ادعاها و توانایی آمریکا برای اداره سرویس جی پی اس اظهار تردید کنند.

نظرات 1 + ارسال نظر
اصغر.ک چهارشنبه 10 تیر 1388 ساعت 13:01

با سلام
وبلاگ خوب و مفیدی دارید.
من یک سوال داشتم و ان اینکه با توجه به نگرانی که از امنیت فرزندم دارم ایا دستگاهی وجود دارد که با ان بتوانم بدانم فرزندم در هر لحظه در کجا هست؟ در واقع موقعیت جغرافیای او را در هر لحظه روی نقشه بدانم؟؟
باتشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد