فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

اجرای سیستم عوارضی خودکار در آزادراه اصفهان

استفاده از قبض برای پرداخت عوارض عبور، باعث کندی سرعت حرکت در بزرگراه می شود که برای راننده ها (به دلیل تلف شدن وقت) و همچنین شرکت احداث کننده بزرگراه (به دلیل کاهش میزان عوارض دریافتی در شبانه روز) مطلوب نیست. همچنین نقل و انتقال قبض ها به عنوان اوراق بهادار، با تشریفات زمانبر اداری همراه می باشد.
بنابراین، شرکت سیمین سپاهان، احداث کننده بزرگراه کنارگذر غرب اصفهان، قرارداد پیاده سازی سیستم جمع آوری خودکار عوارض با استفاده از RFID را با شرکت مهندسی طلوع امضا نمود. این پروژه در حال حاضر به صورت آزمایشی در یکی از مسیر های آزادراه نصب شده است و مسیر دیگر نیز تا پایان آذرماه 1387 نصب خواهد گردید. در این پروژه، به هر اتومبیل یک تگ RFID متصل می شود و در محل اخذ عوارض، ریدر (reader) قرار می گیرد. در هنگام عبور خودروها از محل اخذ عوارض، ریدر ID تگ را خوانده و به نرم افزار می فرستد و نرم افزار به طور اتوماتیک، مبلغ عوارض را از حساب راننده خودرو کسر می کند.

بنا به گفته آقای مهندس محمود مومن زاده، مدیر شرکت سیمین سپاهان، استفاده از این سیستم می توانددر تسریع عبور و مرور در آزادراه و افزایش بهره وری پرسنل شرکت و نیز رضایتمندی رانندگان وسایل نقلیه بسیار مثمر ثمر باشد.

این سیستم سالهاست در کشورهای پیشرفته با نام های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد که در کشورمان اولین بار توسط شرکت مهندسی طلوع به بهره برداری رسیده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد