فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

توسعه سیستم صدور پاسپورت بیومتریک ویژه پنگوئنها!

محققان انگلیسی فناوری جدیدی را برای کنترل تعداد زیادی از پنگوئنها توسعه داده اند که می تواند از تصاویر یک پنگوئن ویژگیهای برجسته و کلی این حیوان را استخراج و برپایه این اطلاعات نوعی پاسپورت بیومتریک را ارائه کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، دانشمندان دانشگاه بریستول که گزارش تحقیقات خود را در نمایشگاه تابستانی علوم انجمن سلطنتی ارائه کرده اند فناوری جدیدی را برای کنترل طیف وسیعی از حیوانات شامل پنگوئنها، نهنگها و پروانه ها ارائه کرده اند که بدون نیاز به گرفتن این حیوانات و نصب ردیاب می تواند بر این حیوانات نظارت داشته باشد.

این سیستم بصری برپایه تکنیک بیومتریک (اندازه گیری زیستی) است و بدون ایجاد اختلال در عادات طبیعی این حیوانات می تواند اطلاعات و جزئیات مربوط به جمعیتها و گستردگی جمعیتی و اجتماعی گونه های در خطر را نشان دهد.

براساس گزارش روزنامه تلگراف، این سیستم در چارچوب "پروژه شناسایی پنگوئن" (Penguin Recognition Project) توسعه یافت که اولین کاربرد آن در جزیره "رابین" در آفریقای جنوبی خواهد بود. این سیستم قرار است در کنترل جمعیتهای محلی پنگوئنهای آفریقایی مورد استفاده قرار گیرد.

این گروه از پنگوئنها در معرض خطر انقراض قرار دارند به طوری که تعداد آنها از یک میلیون نمونه قرن گذشته به 170 هزار نمونه فعلی رسیده است.

این پنگوئنها لکه هایی روی پر خود دارند که تقریبا همانند یک اثر انگشت دیجیتالی در هر فرد قابل تمایز است. این سیستم به دانشمندان این امکان را می دهد که از تصاویر یک پنگوئن ویژگیهای برجسته و کلی آن را استخراج و برپایه این اطلاعات نوعی پاسپورت بیو متریک را برای حیوان صادر کند.

آزمایشات نشان داد که این سیستم در 98 درصد از موارد می تواند به طور صحیح هر پنگوئن را شناسایی کند. این سیستم حتی در مورد زرافه ها و کوسه ها نیز آزمایش شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد