فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

گوشی های تلفن همراه به قابلیت بارکد خوانی مجهز می شوند

گوشی‌‏های تلفن همراه که هم اکنون در دنیای تکنولوژی مدرن به عنوان ابزاری چند منظوره به کار می رود در حال تبدیل شدن به یک دستگاه کنترل از راه دور دیجیتالی است که می‌‏تواند اطلاعات رمزدار از جمله بارکدها را ترجمه کرده و در غالب ویدئو، عکس و فایل های تصویری بروی صفحه نمایش خود ارائه دهد.
به گزارش ایلنا، این فناوری جدید که هم اکنون بهره‌‏گیری از آن در برخی مناطق آسیا آغاز شده و در ایالات متحده نیز در حال گسترش است به گوشی تلفن همراه این قابلیت را می‌‏دهد تا بارکدها و اطلاعات رمزدار اجناس را نمایش دهد.
CYRIAC ROEDING مدیر بخش تلفن همراه CBS درگفت و گو با شبکه خبری شین هوا، اظهارداشت: گوشی تلفن همراه یک ابزار طبیعی برای ترکیب جهان فیزیکال با جهان دیجیتالی است.
با استفاده از این فناوری جدید اکنون مشتریان شرکت مک دونالد در ژاپن می‌‏توانند با نزدیک کردن گوشی تلفن همراه خود به بسته های همبرگر اطلاعات مربوط به این غذا را به صفحه نمایش گوشی تلفن همراه خود منتقل کنند.
همچنین، کاربران تلفن همراه این کشور می‌‏توانند با نزدیک کردن گوشی‌‏های خود به تبلیغات مجلات می‌‏توانند تمامی اطلاعات مربوط به آن آگهی را به صفحه نمایش تلفن همراه انتقال دهند.
در حال حاضر بسیاری از شرکت‌‏های بزرگ تبلیغاتی همچون HEWLETT- PACKARD و PUBLICIS GROUPE در تلاش برای جا انداختن این فناوری در میان کاربران تلفن همراه کشور ایالات متحده آمریکا هستند.
گفتنی است؛ در این فناوری جدید که برای استفاده از آن شکل بارکدها باید از فرم سنتی به مکعب‌‏های سیاه و سفید چهارگوش تغییر یابد، گوشی‌‏ها با دوربین خود بارکد مورد نظر را اسکن کرده و سپس کد مذکور به ویدئو، موزیک یا فایل متنی بر روی صفحه نمایش ترجمه می‌‏شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد