فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

پوشش حومه توکیو توسط RFID

نویسنده: Martyn Williams
IDG News Service
مترجم: مریم‌ پویان‌پور

توکیو- آزمایش سرویس‌های مبتنی بر محل در یک ناحیه معروف توکیو که با حدود 10000 تگ RFID یا radio frequency identification و دیگر ایستگاه‌های هدایت رادیویی پوشش داده شده اوایل ماه جاری آغاز شد. در پروژه Tokyo Ubiquitous Network فرستنده‌های بی‌سیم، مادون قرمز و RFID در سراسر منطقه Ginza توکیو که مشهورترین مرکز خرید در پایتخت است، نصب شده است.

Ken Sakamura، یکی از پروفسوران دانشگاه توکیو و سرپرست پروژه می‌گوید، این تگ‌ها و فرستنده‌ها اطلاعات مربوط به محل را برای افرادی که خوانده‌های پیش نمونه تهیه شده برای آزمایش را حمل می‌کند، فراهم می‌سازند.

این سیستم با مطابقت دادن یک کد منحصر به فرد ارسال شده توسط هر ایستگاه هدایت رادیویی به همراه اطلاعات ذخیره شده بر روی یک سرور در اینترنت کار می‌کند. اطلاعات به طور اتوماتیک توسط ترمینال گرفته می‌شود که این ترمینال از طریق یک اتصال LAN بی‌سیم با سرور ارتباط برقرار می‌کند و اطلاعات مربوط به ایستگاه هدایت رادیویی مورد نظر را تقاضا می‌نماید.

به تصور Sakamura سیستم مورد نظر می‌تواند اطلاعات و مسیریابی ابتدایی درباره فروشگاه‌های یک منطقه را در حداقل 4 زبان ژاپنی، انگلیسی، چینی و کره‌ای برای کاربران فراهم سازد.

به عنوان نزدیک‌کردن ترمینال به یک تگ RFID محل کاربر را مشخص می‌کند و سیستم می‌تواند فرد را به نزدیکترین ایستگاه راه‌آهن راهنمایی نماید یا با گذشتن از کنار یک ایستگاه هدایت رادیویی در جلوی یک فروشگاه اطلاعات مربوطه را در اختیار کاربر می‌گذارد.

Shintaro Ishihara در یک کنفرانس مربوط به پروژه گفت، Ginza مشهورترین منطقه خرید در ژاپن است. در هر ساختمان تعداد زیادی فروشگاه، رستوران و ... وجود دارد که احتمالاً پیدا کردن آیتم مورد نظر مشکل است. شما با این سیستم می‌توانید تنها با فشار دادن یک دگمه مقصد مورد نظرتان را پیدا کنید.

ترمینالی که در آزمایش Ginza استفاده شده توسط مرکز تکنولوژی محاسباتی Ubiquitous توکیو تهیه شده که با همکاری دولت ژاپن و تعدادی از بزرگترین شرکت‌های معروف کشور شامل شرکت فوجیتسو، NEC‌، هیتاچی و NTT East برپا شده است. این ترمینال دارای یک نمایشگر پانل لمسی  OLED یا Organic Light emitting diode سه ونیم اینچ و مجموعه‌ای از اینترفیس‌های شبکه سازی است. در این آزمایش RFID، مادون قرمز و بی‌سیم 429 مگاهرتز برای تعامل با ایستگاه‌های هدایت رادیویی، WLAN برای اتصال به اینترنت و یک لینک بلوتوث موجود می‌باشد. آزمایشات عمومی در Ginza در 21 ژانویه آغاز شد و تا ماه مارس ادامه دارند.

این پروژه توسط Tokyo Metropolitan Government and Ministry of Infrastructure and Transport پشتیبانی می‌شود. در یکی از آزمایشات تگ‌‌های RFID در کاشی‌های‌لاستیکی زردی که اغلب برای کمک به نابینایان یا افرادی که دید ضعیفی دارند در سنگفرش خیابان قرار داده می‌شوند، تعبیه می‌شوند. یک خوانده RFID در نوک عصا تگ‌ها را انتخاب می‌کند و یک دستگاه فرستنده نصب شده بر روی قسمت بالاتر عصا ID تگ را به ترمینال نمونه‌ای که اطلاعات مربوطه را از سرور می‌گیرد، ارسال می‌نماید. در نمایشی از این سیستم، ترمینال به کاربر اخطار داد که سنگفرش به پایان رسیده اما یک سکو در سمت راست و تعدادی پله در سمت چپ وجود دارند.

نظرات 1 + ارسال نظر
پویا روحی شنبه 16 شهریور 1387 ساعت 14:14 http://delsoookhte.blogfa.com

سلام .
ایده ی وبلاگتون جدیده . مطالب هم طوریه که ارزش داره تا بازدیدکننده زیادی داشته باشه .
با پیشنهاد تبادل لینک چطورید . این طوری وبلاگتون هم در دسترس من و هم در دسترس بازدیدکننده های من قرار می گیره . وبلاگ من هم همینطور برای شما .
اگه موافقید عنوان لینک ما
۩۞۩ روانشناسی خانمها و آقایان ۩۞۩ هست . یا می تونید به جای لینک کردن کد RSS ما رو از منوی سمت چپ وب ما کپی کرده و در وبلاگتون قرار بدید .
اطلاع بدید که عنوان پیوند شما رو چی بذارم ؟
شاداب باشید .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد