فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

انتقال اطلاعات در یک بُعد جدید

پایگاه داده‌ای را تصور کنید که کاملاً قابل حمل و بدون نیاز به اتصال آنی به کامپیوتر باشد و یک واسطه‌ی ارتباطی کاغذی که برچسب یا کارتی با اطلاعات قابل خواندن برای ماشین ایجاد کند را بهمراه داشته باشد که شامل متن، عکس، اطلاعات پزشکی و دیگر انواع داده‌ها و نیز قابلیت تبدیل مجدد به صورت اول به سرعت، به سادگی و با هزینه کم را داشته باشد. تمامی این قابلیت‌ها یکجا در بارکد PDF417 جمع شده است.

این بارکد را می‌توان نماینده‌ای از بارکدهای دوبعدی دانست. یک بارکد از این نوع می‌تواند به تنهایی بیش از یک کیلوبایت داده را در فضایی به اندازه‌ی یک بارکد معمولی در خود جای دهد و برخلاف بارکدهای قدیمی تک‌بعدی که نیاز به یک ارتباط بلادرنگ با یک پایگاه داده‌ای‌ بزرگتر داشتند، PDF417 خود یک پایگاه داده‌ است و در یک جمله PDF417 با انسان برروی کاغذها، بسته‌ها و قطعات سفر می‌کند.

این بارکد را می‌توان سودآور، سهل‌الاستفاده و آسان برای ایجاد کردن معنی کرد. با یک‌بار کاربری PDF417، مزایای ارتباطات داده‌ی دیجیتالی با استفاده از بارکد معلوم می‌شود که عبارت است از کم خرج بودن، قابلیت چاپ برروی انواع رسانه‌ها با استفاده از ابزار رایج چاپ، سادگی در پشتیبانی و قابلیت تصحیح بسیار زیاد خطاها و علاوه بر این PDF417 به‌ وسیله‌ی برجسته ‌ترین سازمان‌های جهانی به رسمیت شناخته شده است.

قابل ذکر است که هر سازمان دولتی و بازرگانی و یا خدماتی باید از سرمایه گذاری کم خطر و طولانی مدت خود مطمئن باشد که دراین‌باره می‌توان کارآیی دستگاه‌های بارکدخوان ‌PDF417 را در خواندن دیگر انواع مرسوم تک بعدی بارکد در نظر گرفت.

برتری دیگر: PDF417 با فناوری علائم به دست شرکتی با محصولات ابتکاری ابداع شده است و از پشتیبانی جهانی برخوردار است تا بر تمامی مشکلات چیره شده و میانجی‌ای میان شما و تصوّر شما برای انتقال ساده داده‌ها باشد.

 

 

PDF417: فراتر از آنچه که به نظر می‌رسد

این بارکد پاسخی به نیاز ذخیره، بازیابی (Capturing) و انتقال حجم عظیم داده‌ها با کمترین خرج می‌باشد. PDF417 می‌تواند انواع پرونده‌های داده (متن، عدد و دودویی) را در خود جای داده و نیز توانایی به‌رمزکردن تصاویر، اثر انگشت، لیست اجناس ترابری، انتقال داده‌ها بصورت الکترونیکی، راهنمای درجه بندی تجهیزات و دیگر انواع داده‌ها را دارد. PDF417 امکان ایجاد ارتباطات قوی بدون نیاز به پایگاه داده خارجی را ایجاد کرده است و به واقع می‌توان بدون خرج بیشتر PDF417 را به محتویات یک مستند یا برچسب که قبلاًَ بدون آن چاپ می‌شد، اضافه کرد.

این بارکد را می‌توان یک پایگاه داده مستقل دانست که با آزادی تمام، می‌تواند با شخص یا بر روی یک شئ، بسته، فرم، مستند، کارت یا برچسب جابجا شود. PDF417 قابلیت انجام کاری را دارد که شبکه‌های کامپیوتری از انجام آن عاجزند یعنی دسترسی به اطلاعات بدون نیاز به قرار گرفتن در مکانی خاص. همچنین PDF417 توانایی به رمز کردن داده‌ها در زمانی که به امنیت بیشتری نیاز باشد را ایجاد می‌کند.

بدلیل خوانده‌شدن PDF417 بوسیله‌ی ماشین، دو مشکل اساسی اتلاف وقت و اشتباه در آن وجود ندارد. این بارکد به صورت یک حافظه کامپیوتری کاغذی عمل می‌کند که می‌تواند یک بار نوشته شده و سپس بارها خوانده شود و همانند یک زبان ماشینی جهانی است که با تمامی سیستم عامل‌ها رابطه برقرار می‌کند. PDF417 تمامی ASCII کدها و داده‌های رقمی را در خود جای داده و از یک الگوریتم بسیار پیچیده و سطح بالا برای تصحیح خطاها استفاده می‌کند که قابلیت بازیابی اطلاعات حتی با از بین رفتن نیمی از بارکد را برای آن ایجاد می‌کند. این الگوریتم به بارکد قابلیت خود بازبینی نیز می‌دهد که برای کاربر بالاترین سطح اطمینان را ایجاد می‌کند.

 

تفاوتی که یک بُعد ایجاد می‌کند

تمام مزایای یک فناوری به‌روز، بدون هیچگونه ریسک در اختیار شماست. استفاده از چنین فناوری‌هایی امروزه بسیار سود‌آور شمرده می‌شود. یک بارکد تک بعدی شامل یک کد دسترسی به اطلاعات درون یک پایگاه داده است. ولی PDF417 خود شامل تمامی رکوردهای یک پایگاه داده بوده و نیازی به اتصال به پایگاه داده ندارد. داده‌های ذخیره شده به آسانی با اسکن شدن قابل استفاده خواهند بود.

 

فناوری قابل اعتماد

PDF417 در واقع یک بارکد دو بعدی استاندارد است. علاوه بر کارآیی، توانایی و کاربردی بودن آن در حوزه‌ی وسیعی از صنایع، تکنولوژی PDF417 در دسترس عموم قرار دارد و با صنایع و استانداردهای باز بین‌المللی هماهنگی دارد. به همین دلایل، PDF417 به عنوان یک بارکد دو بعدی استاندارد در بسیاری از موسسات پیشرو در زمینه‌ی وضع استانداردهای جهانی پذیرفته شده است:

 

تأیید شده در آزمایشات مستقل

نه تنها PDF417 در انواع کاربردهای مهم درحال استفاده و آزمایش است، بلکه تحت آزمایشات مختلفی بوسیله‌ی شرکت‌های معتبر جهانی قرار گرفته است:

  • برای آزمایش قابلیت اطمینان در مرکز شناسایی اتوماتیک دانشگاه اُهایو، ۳۲ میلیون کارکتر از PDF417 خوانده شد و هیچ خطایی رخ نداد.
  • در دانشگاه Pittsburgh آزمایش‌هایی برروی سرعت خواندن PDF417 انجام شده است. حتی آزمایش‌هایی روی بارکدهای صدمه دیده نیز انجام گردیده است.

 

فناوریی که در کاربردهای گوناگون آزمایش شده است

تقریباً هر انسانی که تجربه‌ی کار در بازرگانی خصوصی یا عمومی را داشته باشد با مسائلی چون انبوه اطلاعات، ارتباطات، شناسایی و مدیریت داده‌ها در ارتباط بوده است.PDF417 در تمامی این گونه عملیات‌ها مورد استفاده قرار گرفته و بدون هیچ اشتباهی در پیشرفته ترین کاربری‌ها عمل کرده است.

 

PDF: توسعه دادن بارکد

بارکدهای دو بعدی برای کاربردهایی که بارکدهای تک بعدی در آنها محدودیت دارند بسیار ایده‌آل هستند. با خوانده شدن یک بارکد PDF417، به سادگی حجم عظیمی از داده‌ها انتقال داده می‌شود. به علاوه بخش تصحیح خطا در PDF417 آنرا برای استفاده در محیط‌های سخت آماده کرده است.

 

دولتخرده فروشیحمل و نقلپزشکیصنایع
کارت‌های شناساییلیست اجناسصورت محمولهمراحل درخواست‌های آزمایشگاه‌هامراحل کنترل
گواهینامه‌هادفاتر کنترل داراییپیگیری بسته‌هاپیگیری نمونه‌هادرجه بندی تجهیزات
مباحث نظامیپیگیری گارانتی کارت‌های شناساییپیگیری سرمایه
مستند‌های رسمی   پیگیری مواد مضر
مدیریت دارایی‌ها   کنترل کیفیت

 

 

فناوری قابل انعطافی که با کار شما وفق دارد

برخلاف دیگر فناوری‌های جدید،PDF417 نیازمند دانستن روش‌های جدید و تعویض و تغییر در سخت‌افزارها و نرم‌افزارها و یا سرمایه‌گذاری مجدد درامکانات و سیستم‌ها نیست. PDF417 با کمی تغییر در نرم‌افزارهای کنونی و با استفاده از چاپگرها و تجهیزات رایج قابل استفاده خواهد بود.

PDF417 با تمامی چاپگرهای معمولی (Laser Printer, Ink Jet, Thermal Direct, Thermal Transfer) قابل چاپ است و همچنین این بارکد را می‌توان روی هر نوع ماده‌ای چاپ نمود (کاغذ، کارت، برچسب، پلاستیک و...) و حتی می‌توان آنرا ‌فکس کرد.PDF417 را می‌توان با هر کفیتی (که بستگی به بارکد خوان دارد) چاپ نمود.

 

پشتیبانی کامل، راه حل کلی

راه حل علائم، روشهایی برای حل تمام مشکلات بیان شده دارد ولی این فقط بخشی از مزایای آن است، به این دلیل که در پس PDF417 یک دسته عملیات وسیع پشتیبانی وجود دارد.PDF417 و ارزش افزوده‌ی آن، ترکیب بی‌مانندی ازکاردانی، کارآمدی، ابتکار و رضایت را به مصرف کننده ارائه می‌‌دهد.

با کنار هم قرار دادن همه‌ی این مطالب به این نتیجه می‌رسیم که استفاده از فناوری علائم، اطمینان، سرعت، دقت و پیشرفت را دربر خواهد داشت و می‌توان آنرا عاملی برای پیوستن کاربر به مجامع و انجمن‌های بین‌المللی دانست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد