فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

کمبود متخصصان فناوری RFID

کمبود متخصصان فناوری RFID(تشخیص هویت به کمک فرکانس‌های رادیویی)، نقشه‌های آینده این صنعت را با خطر نابودی مواجه کرده است. نبود مهارت‌های لازم در این زمینه بسیار شبیه وضعیت کامپیوتر‌ها در دهه 90 می‌باشد؛ یعنی زمانی که صنعت نیاز شدیدی به برنامه‌نویسان کامپیوتر و اینترنت پیدا کرده بود و این منجر به رشد شدید استخدام نیروی کار و البته حقوق آنها شد.

هر زمان که فناوری جدیدی با امکان پذیرش عمومی به وجود می‌آید، به نیروهای مخصوصی برای اجرا نیاز دارد و هر‌گاه که نیاز به اجرای سریع یک فناوری باشد، یک شکاف مهارتی و تخصصی پدید می‌آید. بررسی‌های شرکت CTIA نشان می‌دهد که 80 درصد مدیران شرکت‌ها از کافی نبودن کارمندان بخش بی‌سیم(به عنوان یک تکنولوژی نسبتاً جدید) ناراضی هستند.

مدیر بخش تجارت الکترونیک شرکت CompTIA معتقد است که بازار کنونی نیازمند صد‌ها شرکت با سیستم‌های یکپارچه به همراه قابلیت‌های RFID و همچنین صد‌ها هزار متخصص برای رفع نیاز‌های کنونی و آتی می‌باشد.
آموزش در زمینه‌های شبکه، ساختار‌های نرم‌افزاری و مدیریت بانک‌های اطلاعاتی، برای رشد RFID لازم است. زیرا جزئیات این فناوری واضح و آسان است؛ مشکل اساسی، طراحی برنامه‌های کاربردی برای استفاده درست از این فناوری است و اینکه آیا صنعت، در سطح فروش و توزیع نیز نیروهایی را آماده کرده است یا نه. کارمندان جدید به محض خروج از سیستم آموزشی، این فضاهای شغلی را پر خواهند کرد و کارمندان قدیمی نیز باید مجدداً آموزش ببینند.

شرکت‌های بزرگی چون سان، سیسکو، اراکل و SAP به دلیل نیاز به طراحی شبکه‌ها با RFID درگیر شده‌اند؛ برای مختل نشدن فعالیت شبکه‌ها، انتخاب مناسب‌ترین ساختار، بررسی میزان اطلاعات نگهداری شده و چگونگی فیلترینگ لازم می‌باشد.
آموزش، مهم‌ترین راه‌حل برای مشکلات کنونی RFID است. به علاوه باید موثر‌ترین بخش این صنعت را شناخت تا با تخصیص صحیح سرمایه به رشد آن کمک کرد. در شرایطی که صنعت با کمبود متخصص مواجه می‌شود، راهکار مهاجرت شرکت‌ها باارزش خواهد بود.

بررسی‌های شرکت CompTIA نشان می‌دهد که 60 هزار شرکت با درخواست‌هایی برای خدمات RFID از جانب مشتریان روبرو خواهند شد. ارائه خدمات RFID و جلب نیرو‌های متخصص هم‌اکنون در دست شرکت‌های موفق در زمینه بار‌کد(bar code) مانند Zebra Technologies می‌باشد.
یکی از مشتریان بزرگ فناوری‌های RFID، دولت ایالات متحده است که برای تجهیز سازمان‌های دفاعی کشور به RFID‌های فعال در فرکانس‌های بسیار بالا نیازمند بوده و تأمین این نیاز، پروژه‌ای حیاتی برای این کشور محسوب می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد