فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

شناسایی و ردیابی از راه دور کشتیها اجرایی می شود

تا سال ۲۰۰۹ میلادی
شناسایی و ردیابی از راه دور کشتیها اجرایی می شود

سمینار آشنایی با سیستم شناسایی و ردیابی از راه دور کشتیها (LRIT) در سازمان بنادر و کشتیرانی برگزار شد.
به گزارش امید در این سمینار نجفی معاون امور دریایی سازمان بنادر و کشتیرانی با تاکید بر لزوم تجهیز شناورها و کشتیها در سواحل شمالی و جنوبی کشور به سیستم LRIT گفت: سیستم شناسایی و ردیابی از راه دور کشتیها با بهره گیری از فناوری نوین ارتباطات دریایی، به منظور ارتقاء ایمنی و امنیت دریانوردی و در راستای اجرای کنوانسیون بین المللی سولاس تحول بزرگی را در صنعت دریانوردی به وجود آورده است.
وی با بیان اینکه نقش استراتژیک و موقعیت کشورمان در مجامع بین المللی، اهمیت تجهیز به سیستم LRIT را مشخص می کند اظهار داشت: سازمان بین المللی دریانوردی تاکنون حدود ۵۰ پروتکل به تصویب رسانده که ایران در اکثر این کنوانسیونها عضو است و برای پیروی از کنوانسیونهای الحاقی استفاده از سیستم LRIT اجتناب ناپذیر است.
وی در ادامه اظهار داشت: شناسایی مشخصات کشتی، موقعیت جغرافیایی و ردیابی کشتیها از طریق این سیستم امکان پذیر است.
نجفی زمان اجرا و راه اندازی این سیستم را از اول ژانویه ۲۰۰۸ اعلام کرد و گفت: تا اول جولای ۲۰۰۸ میلادی آزمایش بخشهای اصلی سیستم باید آغاز شود به طوری که از اول ژانویه ۲۰۰۹ سیستم به صورت رسمی راه اندازی خواهد شد.
به گفته وی از ژانویه ۲۰۰۹ از ورود کشتیهایی که مجهز به سیستم LRIT نباشند به سواحل کشور جلوگیری خواهد شد.
وی با بیان اینکه یکی از مهمترین موضوعات مرتبط با این سیستم نحوه الحاق کشورهای عضو به سیستم LRIT است بیان کرد: کشورهای عضو یا از طریق تاسیس مرکز ملی دیتا، عضویت در یک مرکز منطقه ای دیتا یا عضویت در یک مرکز بین المللی تبادل دیتا و طرح توزیع اطلاعات، توسط IMSO به عنوان هماهنگ کننده سازماندهی خواهند شد و هر کشوری برای الحاق به سیستم مذکور و ارسال گزارشات باید یکی از روشهای مذکور را انتخاب کند.
معاونت امور دریایی سازمان بنادر درخصوص نصب و راه اندازی این سیستم در بنادر کشور گفت: تاکنون تجهیزات شناسایی شناورها در تمامی بنادر کشور مستقر شده به طوری که تمامی بنادر شمالی و جنوبی تحت پوشش این سیستم قرار گرفته اند.
وی در ادامه اظهار داشت: مهمترین ابزار برای راه اندازی و نصب سیستم وجود منابع انسانی کارآزموده در کشورمان است که متاسفانه در این زمینه نواقص عمده ای وجود دارد و سازمان بنادر و کشتیرانی برای رفع این نقیصه در حال برنامه ریزی است.
به گزارش امید به نقل از مانا، نجفی در پایان با تاکید بر اصل ۴۴ قانون اساسی و نقش بخش خصوصی در تاثیر مثبت فعالیتهای دریایی و بندری گفت: سازمان بنادر و کشتیرانی از ورود بخش خصوصی و همکاری در اجرای این طرح در سطح بنادر کشور حمایت می کند و همچنین از محل وجوه اداره شده نیز برای کمک به بخش خصوصی در اجرای این سیستم استفاده خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد