فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

«پردازش تصویر دیجیتال» مکتوب شد

«پردازش تصویر دیجیتال» مکتوب شد 

کتاب «پردازش تصویر دیجیتال» با ترجمه عین الله جعفرنژاد قمی هفته دیگر منتشر می‌شود. جعفرنژاد، مترجم این کتاب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با بیان اینکه کتاب حاضر، یکی از معروف‌ترین منابع در حوزه پردازش تصویر دیجیتال است، اظهار داشت:‌ این کتاب به قلم «رافائل سی . گنزالس» و «ریکارد ای. ودز» در 12 فصل و یک پیوست تنظیم شده است.

وی ادامه داد: در فصل اول کتاب، به مفهوم پردازش تصویر دیجیتال و کاربردهای مختلف آن پرداخته شده است و فصل دوم با عنوان "مبانی تصویر دیجیتال"، سیستم بینایی انسان و مسایل مربوط به کمی‌سازی مورد بحث قرار می‌گیرد.

جعفرنژاد فصل سوم را «تبدیلات شدت و فیلتر کردن مکانی» معرفی کرد و گفت: در این فصل، مطالبی درباره فیلتر کردن تصویر، هموار کردن، تیز کردن، و پردازش هیستوگرام آمده و در ادامه آن، در فصل چهارم با عنوان «فیلترکردن در حوزه فرکانس» درباره نمونه‌برداری و تبدیلات فوریه در مورد توابع نمونه‌برداری  مطالبی می‌خوانیم. 

مترجم این کتاب افزود: «بازیابی و تشخیص تصویر» عنوان پنجمین فصل کتاب است که در آن مدل‌های نویز و بازیابی با وجود نویز و بازیابی تصویر از تصاویر هندسی به صورت کامل، تشریح می‌شود.

مدیرمسوول انتشارات «علوم رایانه» از «پردازش تصویر رنگی»، «موجک‌ها و پردازش چنددقتی» و «فشرده‌سازی تصویر» به عنوان فصول شش، هفت و هشت کتاب نام برد و توضیح داد: در این فصل‌ها به ترتیب به مبانی رنگ و کاربرد آن در پردازش تصویر، تبدیلات موجک در یک دامنه، و تبدیل سریع موجک‌ها، همچنین روش‌های فشرده‌سازی تصویر پرداخته شده است.

به گفته جعفرنژاد، در فصل نهم کتاب با عنوان «پردازش تصویر شکل‌شناسی»، انواع مختلف شکل‌شناسی از جمله سطح خاکستری شرح داده می‌شوند. «بخش‌بندی تصویر» عنوان دهمین فصل کتاب است که   تشخیص نقطه، خط، لبه، آستانه‌گیری و روش‌های بخش‌بندی می‌پردازد.

وی ادامه داد: فصل یازدهم «نمایش و توصیف» است که روش‌های نمایش و توصیف تصویر در آن آمده و در فصل دوازدهم نیز «تشخیص شی» به الگوها و دسته‌بندی‌های مختلف آن، و توصیف‌های منطقه‌ای اختصاص دارد.

«پردازش تصویر دیجیتال» در 896 صفحه، شمارگان 1000 نسخه و قیمت 13 هزار تومان هفته دیگر به همت انتشارات «علوم رایانه» به پیشخوان کتابفروشی‌ها می‌آید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد