فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

تا پایان سال صورت می گیرد : کدگذاری اقلام مورد نیاز مردم

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران ، "احمد غلامزاده" در اولین همایش نظام ملی طبقه‌بندی کالا و خدمات (ایران کد) که با حضور مسوولان بازرگانی و صنایع و معادن، تجار، بازرگانان، روسای اتحادیه‌ها و مجامع صنفی و کارشناسان در محل سالن اجتماعات صنایع و معادن برگزار شد، در سخنانی با اشاره به طرح ایران کد گفت: با توجه به اهمیت اطلاعات در فرآینده‌های بازرگانی و صنعتی و در جهت توسعه بستر اطلاعاتی عناصر مختلف زنجیره تامین کالا مانند تولید، حمل و نقل، توزیع و ... نظام ملی طبقه‌بندی و خدمات شناسه کالا (ایران کد) طراحی و توسعه‌یافته و در آخر ماه 85 در هیات دولت به تصویب رسیده است.

 

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای اجرایی شدن این طرح گفت: درحال حاضر بستر لازم جهت کدگذاری کالاها صورت گرفته و با شروع به کار آن‌ هم‌اکنون 2 هزار عضو دارد 80 هزار قلم کالای تجاری نیز در این مرکز کدگذاری شده‌اند.

 

رییس مرکز ملی شماره‌گذاری کالا به خدمات ایران تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال کلیه اقلام ضروری مردم بطور صددرصد کدگذاری شوند.

 

وی افزود: ایجاد زبان مشترک کالا در سطح ملی و توسعه پایگاه جامع اطلاعاتی شرکتها و محصولات و در نتیجه توزیع اطلاعات در قواره عمومی برای کاربران مختلف در سطح کشور از عمده اهداف هستند که در این سیستم بدنبال آن هستیم.

 

غلامزاده تصریح کرد: قرار گرفتن شرکتهای تولیدی و توزیعی کشور در این مخزن متمرکز اطلاعاتی عواید بسیاری را برای اجراء مختلفی مانند شرکتها، دولت، مراکز صنعتی و تجاری و مصرف‌کنندگان در پی خواهد داشت که بهره‌گیری هر یک از عناصر اطلاعات مورد نیاز، می‌تواند مزایای فراوانی عاید کشور کند.

 

وی افزود: این نظام در وزارت بازرگانی شکل و توسعه‌یافته و سعی دارد با پوشش دادن تمامی کالاهای تولید و توزیع شده در کشور و شناخت متولیان آنها، بستر جامع لازم را برای کاربران مختلف فراهم آورد.

وی گفت: ارائه اطلاعات پایه شرکت، محصولات وابسته و در نتیجه دریافت کد ملی برای هر محصول و قرارگیری در مخزن اطلاعاتی مذکور، شرکت عضو را در زمره شرکتهایی قرار خواهد داد که در معرض نمایش مجازی کاربران هستند.

 

همچنین در ادامه این جلسه حجت‌اله بیرانوند، رییس سازمان بازرگانی لرستان نیز در سخنانی هدف از ایجاد ایران کد را ایجاد بانک اطلاعاتی قوی و کارآمد به سوی تجارت الکترونیکی برشمرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد