فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

فناوری RFID در بیلط‌ های المپیک ۲۰۰۸

ایتنا- کمیته ملی المپیک چین تصمیم گرفت برای جلوگیری از بروز مشکلات ناشی از جعل بلیت و ایجاد بازار سیاه از فناوری RFID برای تشخیص اصالت بلیت‌های این مسابقات استفاده کنند.
حساسیت مقامات چینی بیشتر متوجه بلیت‌های مربوط به مراسم افتتاحیه و اختتامیه بازی‌ها که در استادیوم جدید و زیبای Bird's Nest Stadium برگزار می‌شوند می‌باشد.
بلیت‌ها مجهز به یک چیپ RFID خواهند بود که برخی اطلاعات محرمانه خریدار شامل نام، عکس، شماره تماس، آدرس ایمیل و شماره گذرنامه را دربرمی‌گیرند.
کمیته المپیک چین مدعی است که وجود کلیه این اطلاعات برای حصول اطمینان از این که این بلیت‌های 720 دلاری مورد سوءاستفاده و تقلب قرار نمی‌گیرند لازم می‌باشد.
البته برخی عقیده دارند که این اطلاعات خصوصی برای کنترل معترضین و تظاهرات کنندگان احتمالی و جلوگیری از اقدام این افراد برای استفاده از «فرصت تاریخی 15 دقیقه‌ای برای مشهور شدن» آن هم در مکانی عظیمی مانند استادیوم Bird's Nedt با ظرفیت 91 هزار صندلی بکار گرفته می‌شود.
ماهیت اطلاعاتی که قرار است بر روی این بلیت‌ها قرار یگیرد نگرانی‌هایی را درخصوص حریم خصوصی در بین اشخاص مهم و برجسته خارجی، سیاستمداران مشهور و همچنین دیگر افراد معروف مانند هنرپیشگان و خوانندگان معروف که مایل نیستند این گونه اطلاعات در مکان‌هایی ذخیره شوند که امکان مفقود شدن یا به سرقت رفتن آن به سادگی وجود دارد، ایجاد می‌نماید.
به این ترتیب نگرانی از مفقود شدن بلیت چیزی است که بطور مداوم و در طول مدت این بازی‌ها دارنده بلیت را تحت فشار قرار خواهد داد.
کمیته بین‌المللی المپیک می‌گوید اطمینان لازم را به این فناوری دارد اما تلاش‌های مشابه پیشین مانند آنچه که قرار بود در بازی‌های جام جهانی 2006 انجام شود بعلت وجود نگرانی‌هایی در خصوص حریم خصوصی و اقدامات پشتیبانی با شکست روبرو شدند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد