فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

مایکروسافت از موبایل های RFID مخصوص بیزتاک پرده برداری کرد

rfid_cd_based_training.jpg مایکروسافت پشتیبانی ازRFID موبایل را به مجموعه تکنولوژی های RFID که در سرور بیزتاک 2006 متمرکز است اضافه کرد.

این شرکت نسخه جدید بتای موبایل RFID بیزتاک را که در ویندوز های CE 5.0 و ویندوز موبایل 5.0 قرار داد تا دستیابی به تگ های RFID به عنوان پایه ای در این برنامه های باشد.


نسخه بتا فعلا به صورت خصوصی منتشر شده است و قرار است کاربران بیشتری در آینده به آن افزوده شود. بنا به اظهارات مایکروسافت، نسخه بتای عمومی قرار است بین اول اکتبر تا 31 دسامبر منتشر شود.


در سپتامبر گذشته مایکروسافت نسخه بیزتاک خود را با اضافه کردن امکان خواندن تگ های RFID، منتشر کرد. این سرور قادر است تگ های RFID را که در سیگنالهای مشخصی تنظیم شده اند را بخواند.


نسخه تولید شده جدید می تواند دیتاهای RFID را که در سیستم های موبایل تعبیه شده است را خوانده و آنها را به سرور بیزتاک ارسال کند.


هدف مایکروسافت از این کار، استفاده از دیتاهای RFID در سیستم های دیگر برای دستیابی به تجارت هوشمند و Workflow می باشد که می توانند به صورت متمرکز در سرور بیزتاک آن جمع آوری و استفاده شوند.


میشل لیارد، یکی از محققان مایکروسافت در این زمینه می گوید: "اگر یک نگاه اجمالی به RFID داشته باشید می بینید که درخواست هایی شبیه درخواست های کاربران موبایل در برنامه های کاربردی وجود دارد. مایکروسافت پی به این فضای خالی برده است و قصد دارد با تولید برنامه های جدید این جای خالی را پر کند. به همین دلیل می تواند تغییرات سرور بیزتاک را طبیعی دانست"


استیو اسلوان، یکی دیگر از مدیران مایکروسافت در تولید این محصول، تاکید می کند: "آنچه که مشکل کار است این است که ما با یک حجم زیادی از دیتاهای جمع آوری شده مواجه هستیم و می خواهیم که به گونه ای آنها را برای کاربران قابل فهم کنیم. ما قصد داریم این کار به صورت ساده ای صورت گیرد و از این جهت محصولات جدید خود را بر این اساس بنا نهاده ایم."


به غیر از فناوری RFID موبایل، مایکروسافت نسخه BizTalk RFID Standards Pack را نیر منتشر کرده است که شامل ترکیب RFID با استاندارهای کدهای محصولات الکترونیک و ترجمه دیتا تگ ها و استاندار های سطح پایین پروتکل های ریدر ها می باشد.

 

ناشر: مهندسی شبکه همکاران سیستم


تاریخ انتشار: اول اردیبهشت 87

منبع: Techworld

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد