فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

گمرک کشور نسبت به رفع مشکلات دستگاه‌های مکان یاب اقدام کند

سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد که گمرک کشور باید برای کنترل مسیر ترانزیت کالا دراسرع وقت نسبت به فراهم کردن شرایط برای رفع مشکلات و به روز رسانی دستگاه‌های مکان یاب (‪ )GPS‬اقدام کند .

دستگاه‌های مکان یاب به منظوز صحت انجام ترانزیت کالا، پیشگیری از سوء‌جریان و ردیابی لحظه‌ای از وضعیت حرکت یا توقف مسیر ترانزیت کالا مورد استفاده قرار می‌گیرند .

به گزارش روز شنبه روابط عمومی سازمان بازرسی ، از سال ‪ ۸۳‬تا ‪ ۸۵‬مجموعا هزار و ‪ ۵۸‬دستگاه ‪ G.P.S‬در اختیار گمرکات اجرایی قرار گرفت که به دلیل مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری و نیز عدم به روز رسانی بلااستفاده مانده است.

در این گزارش با اشاره به برخی مشکلات این سیستم در ثبت صحیح مسیر طی شده به وسیله کامیون‌ها و دخالت رانندگان در عملکرد این ‪G.P.S‬ها آمده است:
با انجام اصلاحاتی در نحوه نصب این دستگاه‌ها و خریداری ‪G.P.S‬هایی از نوع ‪ Offline‬عملا این مشکلات به حداقل رسید.

سازمان بازرسی در این گزارش با تاکید بر به روزرسانی کلیه دستگاه‌های .‪G‬ ‪ P.S‬خریداری شده اعلام کرد که به دلیل عدم تخصیص و واریز اعتبار لازم، این دستگاه‌ها به روز رسانی نشده و به تبع آن قابل بهره برداری نیستند .

سازمان بازرسی در این گزارش تاکید کرد که باتوجه به ناکارآمدی دستگاه های ‪ G.P.S‬تحویلی به گمرکات اجرایی و احتمال سوء‌استفاده از این خلا نظارتی ، ضرورت دارد گمرک کشور برای کنترل مسیر ترانزیت کالا، در اسرع وقت نسبت به فراهم کردن شرایط جهت رفع مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری و به روز رسانی این دستگاه‌ها اقدام کند.

برگرفته از ایرنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد