فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

فناوریهای شناسایی و ردیابی

بارکد ، RFID ، شناسایی با امواج رادیویی ، ردیابی ، ردگیری، ردیابی ماهواره ای ، GPS ، بینایی ماشین ، بیومتریک ، کارت هوشمند، سنسور

تکنولوژی RFID و کاربرد آن در منابع انسانی

 امروزه یکی از مهم‌ترین نیازهای یک سیستم مدیریتی برای دستیابی به اهداف تعیین‌شده، بهره‌گیری از ابزارهای هوشمند در جمع‌آوری دقیق و کامل داده‌ها و فراهم کردن یک منبع یکپارچه اطلاعاتی در محدوده کاری و تحت‌پوشش است. سیستم‌های RFID می‌تواند پاسخگوی تمام این نیازها باشد.
این سیستم که مبتنی‌بر امواج رادیوییRadio Frequency identification است، از چند کیلوهرتز تا چندین گیگاهرتز تعیین می‌شود و دریافت شماره مشخص شده برای یک شخص یا کالا را مقدور می‌سازد.
شماره مشخص شده در یک کارت یک Tag شامل یک پردازنده کوچک متصل به یک سیم‌پیچ (آنتن‌کارت) ذخیره می‌شود و با یک دستگاه کارت‌خوان یا reder ارتباط برقرار می‌کند و شماره مشخص‌شده خوانده می‌شود.
امکان گزارش‌گیری‌های متنوع و نرم‌افزار و Data Base از ویژگی‌های این سیستم است که آن را قادر می‌سازد با انواع کاربردها سازگاز شود.
به وسیله این سیستم می‌توان عملیات حضور و غیاب پرسنل و همچنین مدیریت جابه‌جایی اقلام و تجهیزات و ردیابی مسیر حرکت افراد و تجهیزات را انجام داد.
همچنین امکان گزارش‌گیری‌های متنوع از سیستم و تعریف حقوق دسترسی تردد افراد به مکان‌های مختلف از سایر ویژگی‌های این سیستم است.
در سال‌های اخیر شرکت‌های متعددی وارد بازار تولید تجهیزات RFID شده‌اند و در بررسی اجمالی معتبرترین نمایشگاه‌های جهان مانند Cebit 2007 وGitex 2007 در خواهیم یافت که بخش عمده‌ای از فعالیت شرکت‌کنند‌گان معطوف به تحقیق و توسعه و ارائه محصولات جدید در حوزه RFID شده است.
این در حالی است که پیش‌بینی‌ها بیانگر رشد تقاضای شرکت‌ها برای استفاده از این تجهیزات است.

برگرفته از دنیای اقتصاد
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد